داشبورد خودروهای آینده +عکس

داشبورد خودروهای آینده +عکس
سه شنبه 23 آبان 1396 - 10:10

اگر خودروهای نسل آینده به سیستم‌های خودران مجهز شوند، طبیعی است که دیگر نیازی به داشبوردهای سنتی نباشد.

العالم - گوناگون

به گزارش مشرق، اگر خودروهای نسل آینده به سیستم‌های خودران مجهز شوند، طبیعی است که دیگر نیازی به داشبوردهای سنتی نباشد، بویژه اینکه با روی کار آمدن خودروهای نسل جدید، تمرکز بیشتر بر روی سیستم‌های چند رسانه‌ای اتومبیل خواهد بود که بیشتر از قابلیت‌ها، بر روی حذف سوئیچ‌های فیزیکی و کلیدها تمرکز خواهد داشت. حال باتوجه به این شرایط، یک طراح مستقل با نام "جیسون کیم" یک طرح کانسپت از داشبوردهای نسل آینده رونمایی کرده است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

داشبورد کانسپت آقای "جیسون کیم" که می‌تواند یک چشم انداز بسیار جالب از داشبوردهای نسل آینده باشد، تحت عنوان "MIRi UX" معرفی شده است که مهم‌ترین بخش آن مربوط به یک صفحه نمایشگر بسیار بزرگ و عریض می‌شود که از ابتدا تا انتهای داشبورد را پوشانده است و به ارائه اطلاعات مربوط به سیستم‌های مختلف می‌پردازد، همچون سرعت حرکت و انرژی باقی مانده برای باتری‌های اتومبیل که در قسمت چپ داشبورد برای راننده (مالک اتومبیل) نشان داده می‌شود و یا در قسمت راست داشبورد، شاهد اطلاعات سیستم‌های مختلف سرگرمی هستیم که می‌تواند حین رانندگی سرنشینان را سرگرم کند.

علاوه بر این، یک صفحه نمایشگر کوچک هم در مرکز اتومبیل طراحی شده است که می‌توان با استفاده از آن سیستم تهویه مطبوع اتومبیل را کنترل کرد و یا از دمای محیط با خبر شد. اما نکته جالب توجه در مرکز داشبورد و صفحه نمایشگر بزرگ اتومبیل، می‌تواند تاریخ ۲۶ ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی باشد که طراح این داشبورد امیدوار است تا آن زمان تکنولوژی خودروها پیشرفت کرده و امکان استفاده از چنین تجهیزاتی بر روی اتومبیل وجود داشته باشد.

منبع: خودرو بانک

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها