حمله بی سابقه نخست وزیر انگلیس به پوتین

حمله بی سابقه نخست وزیر انگلیس به پوتین
سه شنبه 23 آبان 1396 - 11:49

نخست‌وزیر انگلیس در بی سابقه ترین حملات علیه مسکو دولت پوتین را به مداخله در انتخابات کشورهای غربی متهم کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش بی بی سی، ترزا می در سخنرانی خود در مهمانی شهردار لندن دولت روسیه را به تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن جوامع آزاد متهم کرد.

ترزا می مدعی شد که آنها در تلاش برای انتشار اخبار نادرست به منظور پاشیدن بذر اختلاف در غرب هستند. با اینحال وی افزود که هرچند انگلیس به دنبال مقابله تلافی‌جویانه در برابر روسیه نیست، اما از منافع خود حفاظت می‌کند.

نخست وزیر انگلیس در این سخنرانی گفت که پیام بسیار ساده‌ای برای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دارد. به گفته وی پوتین باید مسیر کاملا متفاوتی را از آنچه در سال های اخیر برگزیده و باعث پیوستن شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه، تشدید تنش در اوکراین و آغاز حملات سایبری علیه دولت ها و پارلمان‌های سراسر اروپا شده انتخاب کند.

وی در ادامه تاکید کرد اگر روسیه رفتاری مطابق با قوانین سیاسی داشته باشد می‌تواند شریک ارزشمندی برای غرب به شمار رود.

به گزارش تسنیم به نقل از بی بی سی، نخست‌وزیر انگلیس خاطرنشان کرد، روسیه بارها حریم هوایی چندین کشور اروپایی را نقض کرده و کمپین جاسوسی سایبری و خرابکاری علیه چندین کشور اروپایی به راه انداخته است. این کارها شامل مداخله در انتخابات و حمله اینترنتی به وزارت دفاع دانمارک، پارلمان آلمان و موارد مختلف دیگر است.

این اظهارات درحالی از سوی ترزا می مطرح شده که دونالد ترامپ در روزهای اخیر اعلام کرد که به اعتقاد او پوتین در انتخابات آمریکا مداخله‌ای نداشته و از سویدیگر بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا در ماه آینده سفری به روسیه خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها