نگرانی آسه آن از وضعیت مسلمانان روهینگیا

نگرانی آسه آن از وضعیت مسلمانان روهینگیا
سه شنبه 23 آبان 1396 - 12:02

هیات‌های شرکت کننده در سی و یکمین اجلاس آسه آن نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت آوارگان روهینگیا اعلام کردند.

العالم ـ آسیا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مقام های رسمی تاکید کردند که هیات های شرکت کننده در سی و یکمین اجلاس آسه آن روز دوشنبه نگرانی عمیق خود را نسبت به موج گسترده ورود مسلمانان آواره روهینگیا از میانمار به بنگلادش اعلام کرده اند.

«هری روکه جی آر» سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین در کنفرانس خبری در حاشیه نشست آسه آن در مانیل تاکید کرد که آنگ سان سوچی رهبر میانمار به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا تضمین داده است تا کشورش بازگشت امن مسلمانان روهینگیا را که از استان راخین به بنگلادش گریخته اند، تسهیل کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بازگشت آوارگان روهینگیا به خانه و سرزمین خودشان، سه هفته پس از آن اعلام می شود که میانمار و بنگلادش بر سر این مساله به توافق رسیده اند. کشورهای آسه آن نگرانی عمیق خود را نسبت به اوضاع مردم روهینگیا اعلام کرده اند.

این مقام ارشد فیلیپینی گفت: دولت فیلیپین بر لزوم کمک های انسان دوستانه برای خانواده های آواره در شهر مراوی و همین طور آوارگان روهینگیا تاکید کرده است.

آلن پیتر کایتانو وزیر خارجه فیلیپین نیز تاکید کرد: میانمار از کشورهای آسه آن خواستار کمک های انسانی شده و فیلیپین نیز آمادگی خود را برای کمک اعلام کرده است. چیزی که در نشست امسال بسیار سازنده بود، اعلام درخواست کمک از سوی میانمار بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها