انفجار شدید در مقر شبه نظامیان وابسته به امارات در عدن

انفجار شدید در مقر شبه نظامیان وابسته به امارات در عدن
سه شنبه 23 آبان 1396 - 12:17

یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در یکی از پایگاه های متعلق به شبه نظامیان مورد حمایت امارات در عدن واقع در جنوب یمن منفجر شد.

العالم - یمن

شاهدان عینی در گفتگوهای جداگانه با خبرگزاری آناتولی گفتند یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در مقابل ورودی اصلی پایگاه شبه نظامیان سلفی مورد حمایت امارات در شهر شیخ عثمان در استان عدن منفجر شد.

شاهدان گفتند در این حادثه تعدادی کشته یا مجروح شدند. خبرگزاری رویترز آمار تلفات را حداقل 4 نفر اعلام کرده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری "المشهد الیمنی" به نقل از یک منبع محلی در شهر المنصوره گفت که هدف اصلی این انفجار سرکرده های سلفی بوده است که کارشان ایجاد هماهنگی با نیروهای ائتلاف دشمن و جبهه های جنگ در استان های لحج، تعز و ابین بوده است.

به گفته این منبع فرماندهان سلفی این پایگاه پس از نماز صبح به منظور مشورت و هماهنگی با نیرویهای ائتلاف درباره بررسیس روند عملیات نظامی در منطقه "کرش" و "الشریجه" بین استان های تعز و لحج و منطقه المخا و یختل در ساخل غربی یمن و نیز منطقه ثره بین استان های ابین و البیضا دور هم جمع شده بودند.

گروه تروریستی داعش پیش از این نیز مسئولیت حمله به دایره امنیتی عدن را که 30 کشته برجای گذاشت، بر عهده گرفته بود.

گفتنی است پایگاه نیروهای نیروهای امنیتی در عدن در واقع مقر شبه نظامیانی است که اغلب از عناصر سلفی وابسته به القاعده هستند و امارات بخشی از آنها را اجیر کرده و عربستان بخش دیگری را. این دو گروه هر از گاهی با گروه تروریستی داعش بر سر مناطق اشغال شده درگیر می شوند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها