مشاور رئیس جمهوری لبنان:

آمریکا دنبال به آشوب کشاندن لبنان بود اما این توطئه خنثی شد

آمریکا دنبال به آشوب کشاندن لبنان بود اما این توطئه خنثی شد
سه شنبه 23 آبان 1396 - 12:22

مشاور رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد تعدادی از صاحبان نفوذ در دولت آمریکا دنبال آن بودند تا متحدان منطقه‌ای را با خود همراه و ضربه‌ای سخت به لبنان وارد کنند اما این توطئه شکست خورد.

العالم - لبنان

فارس -- «جان عزیز» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان فاش کرد پیامی خارجی به لبنان رسید مبنی بر اینکه مجموعه‌ای از صاحبان نفوذ در دولت آمریکا دنبال وارد کردن ضربه‌ای به لبنان و وارد کردن این کشور به آشوب داخلی هستند و موضع  منفی «سعد الحریری» در خصوص این پیام کاملا واضح بود.

وی در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد آنچه چند روز پیش درباره تصمیمی بین‌المللی برای بازگرداندن لبنان به سال 1982 گفته شد، پیام خارجی واضح و مفصلی بود که بخش‌هایی از آن بر شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ ماجرا از این قرار بود که اطلاعاتی به لبنان رسید  مبنی بر اینکه تعدادی از صاحبان نفوذ  در دولت آمریکا به دنبال اشتراک‌نظر با متحدانشان در منطقه بودند تا لبنان را تحریم یا ضربه‌ای سخت به آن وارد کنند نه اینکه این ضربه حتما نظامی باشد.

عزیز تصریح کرد این برای ما واضح بود که سعد الحریری این توطئه را نمی‌پذیرد و چه بسا همین موضوع او را در شرایط کنونی از شنبه هفته گذشته (روز استعفا 13 آبان) قرار داده است. مخالفت الحریری (با این طرح) و حمایت جریانش از وی به علاوه وحدت لبنانی‌ها بر سر موضع میشل عون و نیز مواضع عربی و بین‌المللی، خطرناک بودن این توطئه و پیامدهای فاجعه‌بار آن بر کل منطقه را آشکار کرد، بر مواضع آمریکایی‌ها تأثیر گذاشت و منجر به شکست آن شد.

پربیننده ترین خبرها