فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در کرمانشاه:

عمق زلزله در کرمانشاه بسیار زیاد است / قرارگاه خاتم وظیفه بازسازی منازل روستایی را برعهده دارد

عمق زلزله در کرمانشاه بسیار زیاد است / قرارگاه خاتم وظیفه بازسازی منازل روستایی را برعهده دارد
سه شنبه 23 آبان 1396 - 20:38

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: صعب‌العبور بودن و عدم استحکام منازل روستایی، عمق فاجعه زلزله را بسیار زیاد کرده است.

العالم - گوناگون

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار عبادالله عبداللهی در جمع خبرنگاران از تخریب 60 تا 100 درصدی روستاها در برخی شهرستان‌های مناطق زلزله‌زده خبر داد و اظهار داشت: صعب‌العبور بودن و عدم استحکام منازل روستایی، عمق فاجعه زلزله را بسیار زیاد کرده است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: بنا بردستور فرمانده کل سپاه، از لحظات اولیه حادثه با توجه به حضور نیروهای منطقه برای فعالیت‌های عمرانی، به همه آماده‌باش داده شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول که عمق زلزله زیاد بود در بخش امداد و نجات کمک کردیم بیان کرد: اما اکنون با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد و تقسیم‌بندی که صورت گرفته، عملیات امدادونجات شهر را ارتش و روستاها بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

عبداللهی عنوان کرد: پراکندگی که  در روستاها وجود دارد و صعب‌العبور بودن و عدم استحکام منازل، عمق زلزله را بسیار زیاد کرده است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشاهداتی که از اولین روستا تا پایین‌ترین قسمت در منطقه سرپل‌ذهاب انجام شده درصد تخریب  از 60 تا 100 درصد  است بیان کرد: باید توان ویژه برای اسکان موقت مردم به کار گرفته شود و سپس بحث بازسازی و نوسازی منطقه را دنبال کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه وضعیتی که وجود دارد در مرحله اول خدمات‌رسانی است و همه خدمت کردند گفت: اما حوزه زلزله به حدی است که باید بیشتر از این در میدان حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تقاضای مردم روستا برای چادر و پتو و وسایل گرمایشی بیشتر بود بیان کرد: روزانه 40 هزار پرس غذا در حال پخت و تقسیم می‌شود همچنین دو دستگاه بالگرد  اختصاص یافته  و از کرمانشاه پتو و چادر را منتقل و تقسیم می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها