نوبخت خبرداد

تصویب 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه

تصویب 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 12:11

سخنگوی دولت از تصویب 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

 العالم- ایران/ سیاسی 

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات دولت برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: هیات دولت 659 میلیارد تومان برای تسهیلات و 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه را تصویب کرده است و به خانواده هایی که نیاز به احداث و بازسازی خانه دارند، در روستاها 25 میلیون و شهرها 35 میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

وی افزود: 5 میلیون تومان نیز به روستاییان و 6 میلیون تومان هم به شهرنشینان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد و خانواده هایی که نیاز به مرمت خانه دارند، هم 12 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.

نوبخت تاکید کرد: کسانی که به خرید لوازم خانه احتیاج دارند، 3 میلیون تومان وام و و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند و برای اسکان موقت خانواده ها، در روستاها 3 میلیون تومان و در شهرها 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه این مبالغ فقط برای خانواده ها در نظر گرفته شده و غیر از مصوبه ای است که باید برای جبران زیربناها و بناهای دولتی در نظر بگیریم، گفت: این ارقام به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها