دوشیفته شدن مدارس سالم در مناطق زلزله‌زده

دوشیفته شدن مدارس سالم در مناطق زلزله‌زده
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 13:30

وزیر آموزش و پرورش از دوشیفته شدن مدارس سالم در مناطق زلزله‌زده خبر داد تا در تحصیل دانش آموزان وقفه ایجاد نشود.

العالم- ایران 

محمد بطحایی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده، گفت: در کرمانشاه صدمات زیادی به پیکر مدارس وارد شده و البته در دو استان کردستان و ایلام هم گزارش هایی از وارد آمدن صدمات به ساختمان مدارس به دست ما رسیده است که بر اساس اعتبارات پیش‌بینی‌شده، قرار است به سرعت مدارسی که قابل استفاده نیستند بازسازی شوند و مدارسی که به دلیل خسارت بر سازه‌هایش ایمن نیست، ایمن سازی شود.

وی ادامه داد: در این فاصله ما از سیاست دوشیفت کردن مدارس در مناطقی که این امکان وجود داشته باشد استفاده می کنیم تا تحصیل دانش آموزان با وقفه روبرو نشود.

بطحایی افزود: همه تلاش مان را می کنیم که با تامین حداکثری ایمنی دانش آموزان تحصیل شان ادامه پیدا کند و وقفه تحصیلی پیدا نکنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه تا چه مدت مدارس کرمانشاه تعطیل می ماند، گفت: منوط به این است که چقدر بتوانیم در راهکارهای موازی چون دوشیفت کردن مدارس یا ارسال کانکس را انجام دهیم که تلاش می کنیم از هفته آینده این کار را انجام دهیم.

بطحایی تاکید کرد: برنامه‌ای برای خدمات مشاوره به دانش آموزانی داریم که متاسفانه والدین خود را از دست داده اند تا به محض بازگشت آنان به مدرسه، خدمات مشاوره ای و سازشی مان را آغاز کنیم تا آستانه تحمل بچه ها را در برابر پدیده ای که مدیریتش به دست کسی نبوده است، از طریق مشاوره، بالاتر ببریم.

ایسنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها