لاوروف: ادعاهای اسپانیا و انگلیس علیه روسیه، «توهم» است

لاوروف: ادعاهای اسپانیا و انگلیس علیه روسیه، «توهم» است
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 15:09

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که ادعاهای مقامات اسپانیا و انگلیس درباره مداخله مسکو در امور داخلی این کشورها، «توهم» است.

العالم - روسیه

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اتهامات مطرح شده اسپانیا و انگلیس مبنی بر مداخله مسکو در امور داخلی این کشورها را «توهم» خواند.

لاوروف در این خصوص گفت: «ما به این حقیقت عادت کرده‌ایم که برخی از شرکای غربی ما هیچ کاری جز متهم کردن رسانه‌های روسی به مداخله در امور کشورهای دیگر و خطاب قرار دادن آنها بعنوان مأموران خارجی ندارند».

هفته گذشته، «آلفونسو داستیس» وزیر امور خارجه اسپانیا هفته گذشته اعلام کرد که شواهدی از «شبکه‌های هکری روسیه» موجود است که تلاش می‌کنند اوضاع را در اسپانیا و اتحادیه اروپا بی‌ثبات کند.

بعد از آن، «ماریا دولورس دی کاسپیدال» وزیر دفاع اسپانیا گفت که دولت اسپانیا هیچ آماری در خصوص مداخله احتمالی مقامات روسیه در اوضاع کاتالونیا در اختیار ندارد.

بنا به گزارش اسپوتنیک، به طور همزمان، ماه گذشته، «بن برادشاو» از قانونگذاران اپوزیسیون انگلیس از دولت خواست تا «درباره نگرانی گسترده در زمینه مداخله خارجی به ویژه مداخله روسیه در دموکراسی‌های غرب» به ویژه در حین کمپین برگزیت، تحقیقاتی انجام دهد.

این گزارش ادامه داد، بعلاوه، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در حین یک سخنرانی مهم خود در خصوص سیاست خارجی، روسیه را به مداخله در امور کشورهای دیگر متهم کرد و «داستان‌های دروغینی» و سیاست‌های  تهاجمی را در رسانه‌ها ترویج داد تا «بذر اختلاف را در غرب بپاشد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها