اتحاد مخفی عربستان و اسرائیل برای تدارک قطعنامه ضد سوری

 اتحاد مخفی عربستان و اسرائیل برای تدارک قطعنامه ضد سوری
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 20:18

رسانه‌های صهیونیستی از اتحاد مخفی ریاض و تل آویو و همکاری آنها برای تدارک قطعنامه ضد سوری در سازمان ملل خبر دادند.

العالم ـ عربستان سعودی

برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در کنار عربستان و برخی کشورهای دیگر در طراحی و ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد دولت سوریه قرار گرفت، اقدامی که رسانه‌های اسرائیلی آن‌را «اتحاد مخفی ریاض و تل آویو» نامیدند.

 به گزارش فارس به نوشته وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارانوت» این قطعنامه با مشارکت عربستان، آمریکا، فرانسه، آلمان  و البته اسرائیل روز سه شنبه به کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد تقدیم شد  و 108 کشور به آن رای مثبت داده، 7 کشور مخالفت کردند و 58 کشور نیز رای ممتنع دادند.

 در حالی‌که اسرائیل پیشتر نیز از قطعنامه‌های مشابه که توسط عربستان به سازمان ملل متحد تقدیم شده بود حمایت کرده بود اما هرگز در کنار ریاض به عنوان یکی از بانیان یک قطعنامه این چنینی قرار نگرفته بود.

بر این اساس، برای نخستین بار هیات دیپلماتیک اسرائیل در سازمان ملل به ریاست «دنی دینان» به عنوان یکی از بانیان طرح این قطعنامه به‌طور رسمی به عربستان و هشت کشور دیگر پیوست.

دنی دینان در این باره مدعی شد: «حکومت اسد با حمایت کامل  ایران  سال‌های سال است که مردم را بی رحمانه کشته است. اسراییل، که سال‌هاست کمک‌های بشردوستانه را برای شهروندان سوری آسیب دیده از این جنایات ارائه کرده ، همگام با جامعه بین المللی در مقابل این رژیم ایستاده است.»

پربیننده ترین خبرها