مسکو: با الحریری در ریاض تماس گرفتیم

مسکو: با الحریری در ریاض تماس گرفتیم
پنج‌شنبه 25 آبان 1396 - 14:26

وزارت امور خارجه روسیه از اقدام سفارت خانه این کشور مبنی بر تماس با سعد الحریری نخست وزیر لبنان در ریاض خبر داد.

العالم - اروپا

"ماریا زاخاروفا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه  روز پنج شنبه در مصاحبه مطبوعاتی گفت: الحریری در پایتخت عربستان با شماری از دیپلمات های خارجی از جمله سفیر روسیه در این کشور دیدار داشته است.

زاخاروفا هم چنین گفت : جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان فردا جمعه 17 نوامبررسما برای نشست با سرگئی لاوروف همتای روسی خود وارد مسکو خواهد شد .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: لبنان هم اکنون شاهد هم بستگی جامعه است به گونه ای که نیروهای سیاسی مختلف از پایبندی به حاکمیت دولت سخن می گویند.

وی افزود: مقامات روسیه برای گسترش حمایت بین المللی از حاکمیت لبنان تماس های زیادی می گیرند.

زاخاروفا با تاکید بر مخالفت جدی مسکو جدا با هرگونه مداخله خارجی در امور لبنان گفت: روسیه از حاکمیت و استقلال این کشورِ دوست و وحدت اراضی آن حمایت می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ثبات داخلی لبنان به شکل محسوسی از زمان گذر از خلأ  ریاست جمهوری و تشکیل دولت ائتلافی  به ریاست الحریری  تقویت شد.

شایان ذکر است الحریری، 4 نوامبر از ریاض از استعفای غافلگیرکننده خود پرده برداشت که به شروع بحران سیاسی عمیقی در کشورش منجر شد.

میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز تاکید کرد الحریری و خانواده وی در عربستان در بازداشت هستند و آن را اقدام خصمانه ای علیه لبنان توصیف کرد.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها