استاندار عدن در اعتراض به فساد دولت مورد حمایت عربستان استعفا کرد

استاندار عدن در اعتراض به فساد دولت مورد حمایت عربستان استعفا کرد
جمعه 26 آبان 1396 - 05:09

استاندار عدن واقع در جنوب یمن در اعتراض به فساد موجود در دولت «بن دغر» نخست وزیر مستعفی یمن و مورد حمایت ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از سمت خود استعفا کرد.

رسانه های عربی بامداد جمعه گزارش کردند، عبدالعزیز المفلحی چند ماه پیش از سوی منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن جایگزین سرلشکر عیدروس الزبیدی شده بود.
وی گفت کابینه بن دغر مسئول وخامت اوضاع در استان عدن است.
المفلحی خاطرنشان کرد: موانعی که دولت در مسیر وی قرار داد اقدامات توسعه ای در این استان را با مانع روبه رو ساخته و تاثیر منفی بر شهروندان گذاشته است.
این در حالی است که عدن و استان های جنوبی یمن از مشکلات امنیتی و بحران های فزاینده که فشار بر شهروندان را تشدید کرده است، رنج می برند.
همچنین حضور متجاوزان و اشغالگران زمینه ای را برای مزدوران و گروه های تکفیری فراهم ساخته تا در عدن و دیگر مناطق به انواع جرائم، فساد و نا امنی دست بزنند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. 
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

پربیننده ترین خبرها