به دنبال فشار عربستان سعودی اعلام شد؛

مخالفت روسیه با کنارگذاشتن حزب الله از دولت لبنان

مخالفت روسیه با کنارگذاشتن حزب الله از دولت لبنان
شنبه 27 آبان 1396 - 07:31

سفیر روسیه در بیروت با اشاره به فشار عربستان سعودی برای کنارگذاشتن حزب الله لبنان از دولت این کشور تاکید کرد که مسکو مخالف این فشارها و خواسته عربستان است.

العالم ـ لبنان

الکساندر زاسپکین جمعه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المنار» وابسته به حزب الله، این مطلب را بیان کرد.
سفیر روسیه تصریح کرد: خواسته های عربستان سعودی برای کنار گذاشتن حزب الله از دولت لبنان وارد نیست و ما مخالف این خواسته هستیم.
سخنان سفیر روسیه در بیروت در حالی مطرح می شود که حدود دو هفته پیش «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در حالی که در عربستان سعودی بود از سمتش استعفا کرد.
بسیاری این استعفا را زیر فشار عربستان و با هدف تاثیر بر موقعیت حزب الله در لبنان می دانند. مقام های سعودی بارها تاکید کرده اند که حزب الله یک گروه تروریستی است و نباید در دولت لبنان حضور داشته باشد.
زاسپکین استعفای سعد الحریری را دارای ابعاد و زمینه های منطقه ای دانست.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه لبنان سیاست متوازن و درستی در منطقه دارد، گفت: هیچ دلیلی برای افزایش فشارها علیه لبنان وجود ندارد.
سفیر روسیه در بیروت در ادامه گفت و گو با شبکه المنار حضور حزب الله لبنان در سوریه را نیز بر اساس دعوت رسمی دولت سوریه و در چارچوب جنگ علیه تروریسم خواند.
وی ادامه داد: حضور حزب الله در سوریه برای مبارزه با گروه های تروریستی برای نجات منطقه و به نفع سوریه، عراق و حتی لبنان است.
زاسپکین افزود: ما و حزب الله با یک هدف مشترک در سوریه حضور داریم و با هم همکاری می کنیم.

پربیننده ترین خبرها