شایعه خودکشی شاهزاده میلیاردر سعودی

شایعه خودکشی شاهزاده میلیاردر سعودی
شنبه 27 آبان 1396 - 11:19

برخی منابع مخالف حکومت سعودی در فضای مجازی از تلاش ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر برای خودکشی در زندان (هتلی که بازداشتگاه شاهزادگان منتقد بن سلمان شده) خبر داده‌اند.

العالم ـ عربستان سعودی

منابع مخالف حکومت سعودی در فضای مجازی فاش کردند ولید بن طلال دست به خودکشی زده است،‌ ولی ماموران زندان جان وی را نجات داده‌اند.

بر اساس این گزارش، بن طلال که به دستور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به همراه شمار دیگری از شاهزادگان و تاجران سعودی به بهانه مبارزه با فساد به زندان افکنده شده است، تلاش کرده است با قطع رگ دستانش به حیات خود پایان دهد که ماموران وارد عمل شده و جانش را نجات دادند.

به گفته مخالفان،‌در پی تلاش بن طلال برای خودکشی، تمام اشیای اتاق‌ها جمع آوری شده است. یک فعال سعودی گفته است ولید بن طلال مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

خاطرنشان می‌شود شامگاه شنبه سیزدهم آبان کمتر از یک ساعت پس از تشکیل هیئت تحقیق در مورد فساد به ریاست محمد بن سلمان، موج بازداشت‌ها در عربستان کلید خورد و در جریان آن 11 امیر سعودی و پنج وزیر و بیش از 30 تاجر بازداشت شدند.

مهمترین اقدام بن سلمان از طریق پدرش، برکناری شاهزاده قدرتمند سعودی یعنی متعب بن عبدالله از گارد پادشاهی است که به عنوان مهمترین مانع پادشاهی ولیعهد بلندپرواز قلمداد می‌شد. بازداشت ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر هم از دیگر اقدامات بن سلمان بوده است.

به گزارش تسنیم، ناظران مسائل عربستان، اقدامات شاهزاده سعودی را در راستای تحکیم پایه‌های قدرت و رسیدن به تاج و تخت آل سعود قلمداد کرده‌اند که به بهانه مبارزه با فساد صورت گرفته است، این در حالی است که فعالان سعودی تاکید کرده‌اند راس فساد سلمان و پسرش هستند و باید مبارزه با فساد از آنها شروع شود.

پربیننده ترین خبرها