عريقات: همه ارتباطات خود را با دولت ترامپ تعليق می كنيم

عريقات: همه ارتباطات خود را با دولت ترامپ تعليق می كنيم
يکشنبه 28 آبان 1396 - 06:29

فلسطینی ها تهدید کردند اگر دولت دونالد ترامپ دفتر دیپلماتیک آنان را در واشنگتن ببندد هر گونه ارتباط خود را با آمریکا به حال تعلیق در می آورند.

به گزارش ای پی تی ان ، صائب عریقات ، مذاکره کننده ی ارشد فلسطینی ، روز شنبه گفت شکاف در روابط بین رام الله و واشنگتن ، تلاش رئیس جمهور ترامپ را برای برقراری (به اصطلاح) صلح در خاورمیانه با مشکل روبرو می سازد. این ماموریتی است که ترامپ به دامادش ، جرد کوشنر واگذار کرده است. 

عریقات افزود:  تصمیم آمریکا ( برای تعطیل کردن دفتر دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن) بسیار ناخوشایند و غیرقابل پذیرش است. ترامپ درست زمانی که ما داریم برای رسیدن به توافق نهایی همکاری می کنیم زیر فشارهای بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل سر خم کرده است. 

او در پیامی ویدیویی که در پایگاه های اجتماعی منتشر شده گفت:  ما همه ی ارتباطات خود را با دولت کنونی آمریکا به حال تعلیق در می آوریم. 

عریقات گفت:  وزارت امور خارجه آمریکا در نامه ای رسمی به ما اطلاع داده که دیگر نمی تواند  فعالیت دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین را در واشنگتن تصدیق کند زیرا ما داریم دادگاه جنایات بین المللی را تشویق و ترغیب می کنیم. ما هم در نامه ای رسمی پاسخ دادیم اگر آنها بخواهند دفترمان را در واشنگتن تعطیل کنند ما نیز همه ی ارتباطات خود را با این دولت به حال تعلیق در می آوریم. این خیلی ناخوشایند و غیر قابل پذیرش است و فرآیند (به اصطلاح) صلح را تضعیف می کند.

یادآور می شود ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه با صدور بیانیه ای از اقدام اخیر آمریکا برای مسدود کردن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن ابراز شگفتی و تعجب کرد. در بیانیه ای که از سوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر شده است، رویکرد آمریکا برای بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین اقدامی بی سابقه در روابط واشنگتن و فلسطین عنوان شده است.

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که اقدام اخیر آمریکا می تواند پیامدهای خطرناکی بر روند مذاکرات صلح در خاورمیانه و روابط آمریکا و جهان عرب داشته باشد و به تلاش برای رسیدن به صلح در خاورمیانه ضربه می زند.

منابع مطبوعاتی روز شنبه تاکید کردند که آمریکا به طور رسمی به سازمان آزادیبخش فلسطین خبرداد با  تمدید مجوز فعالیت دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین مخالف است.

پربیننده ترین خبرها