انتقاد صريح محقق عربستاني از شاهزاده سعودي

انتقاد صريح محقق عربستاني از شاهزاده سعودي
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 04:50

محقق سياسي عربستاني، از يكي از شاهزادگان سعودي به علت درخواستش از فلسطيني ها و اعراب براي تعامل با رژيم اسرائيل و ارتباط با اين رژيم از طريق وسايل ارتباط جمعي از جمله اينترنت انتقاد كرد.

نايف بن احمد بن عبدالعزيز آل سعود از شاهزادگان سعودي به تازگي در مقاله اي در يكي از مجلات نظامي آمريكا به تعريف و تمجيد از شيمون پرز رييس رژيم اسرائيل پرداخته و فلسطيني ها و اعراب را به برقراري ارتباط با اسرائيلي ها از طريق وسايل ارتباط جمعي از جمله اينترنت فراخوانده است.

فؤاد ابراهيم محقق سياسي عربستاني، سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: چنين درخواستي از شاهزاده اي عربستاني عجيب نيست زيرا عربستان تاكنون 2 طرح را براي سازش با اسرائيل پيشنهاد كرده است كه نخستين آن در دوران ملك فهد در نشست سال 1981 سران عرب در شهر فاس مغرب و دومين طرح نيز توسط ملك عبدالله بن عبدالعزيز در نشست سال 2002 سران عرب در بيروت پيشنهاد شد.
 
ابراهيم افزود: پس از تجاوز رژيم اسرائيل به لبنان در جولاي سال 2006 ديدارهاي محرمانه و نيمه محرمانه ميان مسئولان اسرائيلي و عربستاني در اردن ، شرم الشيخ ، نيويورك و ديگر مناطق جهان برگزار شد و ملك عبدالله نيز با شيمون پرز رئيس رژيم اسرائيل ديدار كرد كه همه اين امور بيانگر تمايل عربستان به عادي سازي روابط با اسرائيل است.
 
وي گفت: توطئه عربستان عليه فلسطيني ها از سال 1936 آغاز شد به طوري كه ملك عبدالعزيز در همان سال پسرش سعود را براي از بين بردن انتفاضه سال 1936 به فلسطين فرستاد.
 
ابراهيم افزود: رياض و تل آويو روابط تنگاتنگي با يكديگر دارند و اين روابط به حدي است كه اين دو عليه كشورهاي عربي براي براندازي نظام هاي حاكم اين كشورها همدستي مي كنند.
 
محقق عربستاني تصريح كرد: دولت آمريكا اخيرا فاش كرد كه اسرائيل و عربستان براي نفوذ در ارتش سوريه و براندازي نظام حاكم اين كشور با يكديگر همكاري مي كنند.

ابراهيم افزود: عربستان و اسرائيل با يكديگر همكاري استراتژيك دارند و براي تأمين منافع مشترك خود تلاش مي كنند كه غرب و آمريكا را وارد جنگ با ايران بكنند.
 
وي خاطرنشان كرد: دستگاه مذهبي عربستان به سياست هاي رژيم اين كشور مشروعيت مي بخشد. دستگاه مذهبي عربستان از يك سو فتواي حرام بودن برقراري ارتباط با اسرائيل را صادر مي كند و از سوي ديگر انعقاد توافقنامه صلح با اين رژيم را جايز مي داند.

tt-16-18:05  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها