پیام آشکار لبنان به نشست وزرای عرب در قاهره

پیام آشکار لبنان به نشست وزرای عرب در قاهره
دوشنبه 29 آبان 1396 - 06:53

لبنان با کاهش دادن سطح مشارکت در نشست قاهره پیام واضح و آشکاری به شرکت کنندگان در آن ارسال کرد.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، لبنان تصمیم خود را گرفت و سطح مشارکت خود را در نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره از وزیر خارجه به نماینده دائم در این اتحادیه کاهش داد. این یک پیام دیپلماتیک بود که لبنان خواست آن را به شرکت کنندگان در این نشست ارسال کند. معنای ظاهری و محتوای این اقدام لبنان چیست؟

فارس بوئز وزیر خارجه پیشین لبنان در این خصوص گفت: شرکت لبنان و برخی از کشورهای دیگر در سطح نماینده یا حتی مسئول دبیرخانه در این نشست دارای یک پیام واضح و صریح است که این کشورها در مورد این نشست دارای نظر و دیدگاه مخالف بوده اند، وگرنه این کشورها حداقل در سطح وزیر خارجه در این نشست شرکت می کردند چرا که نشست در این سطح برگزار شد.

المنار افزود: منشور اتحادیه عرب بر این نکته تأکید دارد که تصمیمات این اتحادیه جز با حضور همه اعضاء اتخاذ نمی شود و این یعنی هدف عربستان از برگزاری این نشست که محکوم کردن ایران است حتما با واقعیت جاری در منطقه در تقابل خواهد بود.

وزیر خارجه پیشین لبنان در این خصوص گفت: اگر بپذیریم که لبنان و چه بسا عراق و الجزایر به هیچ عنوان با متن افراطی بیانیه موافق نبوده اند، این یعنی محال است بیانیه باتفاق آرا تنظیم شده باشد. لبنان نمی تواند با وجود حالت انفجاری اوضاع دولتی و داخلی این کشور وارد این معرکه شود. باز تکرار می کنم لبنان با وجود ترکیب داخلی و ساختار دولت و سیاستهایی که اتخاذ می کند نمی تواند وارد این میدان درگیری شود.

خبرنگار المنار گفت: عادت عربستان بر این بود که بحران های منطقه را به صورت نیابتی تعذیه کند اما اکنون شخصا و به صورت مستقیم وارد میدان شده است و تلاش برای ضربه زدن به لبنان با وادار کردن نخست وزیر این کشور به استعفاء نشان دهنده این موضوع است. پس آیا کشورهای عربی می خواهند از مردم لبنان حمایت کنند؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها