براساس حکم دادگاه عالی فدرال؛

نتایج همه‌پرسی کردستان عراق رسما باطل شد

نتایج همه‌پرسی کردستان عراق رسما باطل شد
دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:44

دادگاه عالی فدرال عراق، رسماً حکم غیرقانونی بودن همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان را صادر و نتایج آن را لغو کرد.

العالم ـ عراق

دادگاه عالی فدرال عراق رسما، حکم غیرقانونی بودن همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان را صادر کرد.

 پایگاه‌های خبری مختلف از جمله «قناة الغد»، «العربیة» و «اسپوتنیک» این خبر فوری را منتشر کردند و هنوز جزئیات بیشتری از حکم صادره دادگاه منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی فدرال عراق، همه‌پرسی برگزار شده در 25 سپتامبر 2017 در منطقه کردستان و سایر مناطق خارج از این منطقه را غیرقانونی دانست و کلیه آثار و نتایج مترتب بر آن را لغو و باطل اعلام کرد.

این در حالی است که چند روز پیش منابع رسانه‌ای اعلام کردند که منطقه کردستان آماده لغو نتایج همه‌پرسی جدایی به دور از اعلام علنی در رسانه‌ها است و توافقاتی در این زمینه صورت گرفته، روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط»، چاپ لندن نیز روز گذشته (یکشنبه)، به نقل از منابع کردی نوشت که دادگاه عالی فدرال عراق، امروز(دوشنبه) طی حکمی این نتایج را لغو خواهد کرد.

به گزارش فارس، در ادامه این گزارش الشرق الاوسط آمده بود: منابع کردی انتظار دارند که دادگاه فدرال عراق، دوشنبه، حکم نهایی خود مبنی بر لغو همه‌پرسی جدایی و ابطال نتایج آن را صادر کند. از سوی دیگر منابع آگاه محلی نیز می‌گویند که دولت منطقه کردستان نیز به این حکم استناد خواهد کرد و به حکم لغو نتایج همه‌پرسی متعهد خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها