حماس: سرنوشت مقاومت فلسطین و حزب الله به هم گره خورده است

حماس: سرنوشت مقاومت فلسطین و حزب الله به هم گره خورده است
دوشنبه 29 آبان 1396 - 14:02

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاکید به اینکه سرنوشت مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان به هم گره خورده است، گفت که بند نخست دستور کار گفت وگو گروه های فلسطینی مقابله با توصیف کردن حزب الله از سوی برخی طرف ها به عنوان سازمانی تروریستی است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری فلسطین الیوم، موسی ابو مرزوق در توئیتی تاکید کرد که مواضع سیاسی اعراب باید بر فلسطین و قدس متمرکز باشد.
در سه بند بیانیه پایانی اجلاس فوق العاده وزیران خارجه عرب که دیروز به درخواست رژیم سعودی در قاهره برگزار شد اما وزیران خارجه قطر، لبنان، سوریه، عراق ، الجزایر و عمان در آن شرکت نکردند، از حزب الله که نقشی کلیدی و اساسی در نبرد با تروریسم تکفیری و صهیونیستی دارد، به عنوان سازمانی تروریستی یادشده است.
لبنان و عراق با این سه بند مخالفت کرده و تحفظ خود را نسبت به آنها اعلام کردند.
جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان، تاکید کرده است که حزب الله و مقاومت بخشی مهم از ملت لبنان است.
بیانیه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که در آن علاوه بر حزب الله ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده، با استقبال دشمنان محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری به ویژه دشمن صهیونیستی مواجه شده است.
 بیانیه اتحادیه عرب فتنه انگیز است
براساس این گزارش، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن بیانیه اتحادیه عرب، تاکید کرده است که انتظار می رفت در این بیانیه جنایات رژیم اشغالگر قدس و تجاوز های پی درپی آن به فلسطین و مردم آن محکوم شود اما برعکس محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی محکوم شده است.
به گزارش ایرنا، در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: متهم کردن حزب الله لبنان به سازمان تروریستی، خدمت به دشمن صهیونیستی است و زمینه را برای تسریع در توسعه علنی روابط برخی رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی فراهم می کند.
جنبش جهاد اسلامی تاکید کرده است که اتحادیه عرب با اتخاذ چنین مواضعی و صدور این گونه بیانیه ها، زمینه را برای فتنه افکنی و درگیرهای طایفه ای و دینی در منطقه مهیا می سازد که این امر فقط به نفع دشمن صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها