گرامی‌داشت روز اسیر فلسطینی در غزه

گرامی‌داشت روز اسیر فلسطینی در غزه
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 10:34

در گراميداشت روز اسير فلسطيني، زنان اسير و آزاد شده فلسطيني از زندان هاي رژيم صهيونيستي بر عزم خود براي ادامه مقاومت تا آزادسازي همه سرزمينهاي فلسطيني تاكيد كردند.

اين زنان فلسطيني صفحه هايي از مبارزه رقم زده اند كه آخرين آن هناء الشلبي اسير زن فلسطيني بود كه با اعتصاب غذاي خود رژيم اشغالگر را مجبور كرد او را آزاد كند.

الشلبي در سخناني به مناسبت روز اسير فلسطيني گفت در سرزمين پايدار و مقاوم غزه در برابر محاصره و ماشين قتل و ويراني مي ايستم. من به لطف خدا امروز در اينجا آزاد و عزيز هستم. من هنگام بازداشت با شعار "نه به بازداشت اداري" اعتصاب كردم و حاضر بودم در راه شكستن اراده اشغالگران هر بهايي بپردازم.   

قبل از مبادله گلعاد شاليت با اسراي فلسطيني، شمار اسيران زن 39 نفر بود كه دو نفر از آنها تبعيد و بقيه آزاد شدند و ورود قاسم و ليما الجربوني اسير هستند. 

زنان اسير در دوره ارسات از بي توجهي پزشكي و بدرفتاري و بازرسي عريان و حبس انفرادي و محروميت از ملاقات با خانواده رنج برده اند به ويژه اينكه شمار زيادي از آنها ازدواج كرده بودند و از ملاقات فرزندانشان محروم بودند.

وفاء البس اسير زن آزاد شده فلسطيني در مصاحبه با العالم گفت مقامات اشغالگر از شكنجه زنان اسير و سركوب آنها با شليك گاز اشك آور لذت مي بردند و در شكنجه زنان اسير با مردان اسير تفاوتي قائل نمي شوند و زنان را همانند مردان شكنجه مي كنند. 

 صبيحه سكيك ديگر اسير زن آزاد شده فلسطيني در مصاحبه با العالم اظهار داشت مسئولان زندان ها اسيران زن را با شيوه هاي مختلف شكنجه مي كردند و اسيران زن چند بار در اعتراض به اين برخورد وحشيانه اعتصاب غذا كردند.

پربیننده ترین خبرها