عراق به بیانیه پایانی نشست ضدایرانی قاهره واکنش نشان داد

عراق به بیانیه پایانی نشست ضدایرانی قاهره واکنش نشان داد
دوشنبه 29 آبان 1396 - 19:10

وزارت خارجه عراق به تشریح موضع این کشور در نشست روز گذشته وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره پرداخت.

العالم ـ عراق

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای از موضع مخالف عراق با دو بند بیانیه اتحادیه عرب درباره متهم کردن ایران و حزب الله در حمایت از تروریسم پرداخت.

در این بیانیه آمده است: هیئت وزارت خارجه عراق شرکت کننده در نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه عرب با بندهای ۸ و ۹ بیانیه مخالف کرد. این دو بند جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را به حمایت از تروریسم متهم می کند و این با موضع آشکار عراق و برگرفته از تعریف واقعی و دقیق تروریسم همخوانی ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق خاطرنشان شده است، میان موضع سیاسی برخی علیه دیگران و وارد کردن اتهام آشکار تروریستی بدون شواهد ملموس تفاوت وجود دارد زیرا این سبب می شود که منطقه و دنیا این فرصت را از دست بدهند که حامیان تروریسم را مشخص کنند و این به تروریست ها برای توجیه اقدامات خود فرصت می دهد.

به گزارش مهر، وزارت خارجه عراق بیان کرد: وارد کردن اتهام به ایران و حزب الله با موضع روشن عراق مبنی بر تعریف آشکار از تروریسم همخوانی ندارد. متهم کردن حزب الله به تروریسم بدون مدرک و سند، فرصت مشخص کردن حامیان تروریسم را از بین می برد. هیئت عراقی در اتحادیه عرب با بندهای مربوط به ایران و حزب الله مخالفت کرده است.

پربیننده ترین خبرها