مخالفان سوریه پیشنهاد حزب الله را نپذیرفتند

مخالفان سوریه پیشنهاد حزب الله را نپذیرفتند
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 12:49

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به آماده نبودن مخالفان سوريه براي ورود به مذاکره تأکيد کرد، حزب الله با برخي طرفهاي مخالف سوريه تماس گرفت تا آنها را براي گفت و گو با نظام ترغيب کند، ولي آنها نپذيرفتند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" در مصاحبه با "جولین آسانژ" در شبکه روسیا الیوم گفت: نظام بشار اسد، حامی مقاومت و پایداری است و از مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت کرد.

وی افزود: ما با برخی طرفهای مخالف سوریه تماس گرفتیم تا آنها را برای گفت و گو با نظام ترغیب کرده و فرایند گفت و گو را تسهیل کنیم، ولی آنها مخالفت کردند.

سید حسن نصرالله گفت، مخالفان سوریه آماده گفت و گو نیستند و اصلاحات را نمی پذیرند، و تنها خواسته آنها سرنگونی نظام است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که شخصا دریافته است که بشار اسد رییس جمهوری سوریه آمادگی بسیار زیادی برای انجام اصلاحات ریشه ای و مهم در سوریه، دارد.

سید حسن نصرالله گفت: بر اساس تجربه 30 ساله از عمر حزب الله، ثابت شده است که ما دوست سوریه هستیم و نه مزدور آن .. امروز همان کسانی که از وجود سوریه در لبنان استفاده کردند، با ما دشمنی می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما در امور کشورهای عربی دخالت نمی کنیم و این امر همواره سیاست ما بوده است.

وی افزود: برخی کشورهای عربی و غیرعربی به داخل سوریه پول و سلاح می فرستند، و از جنگ داخل سوریه حمایت می کنند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، یک رژیم اشغالگر است و بر اساس اشغال اراضی دیگران ساخته شده است؛ تأکید کرد: تنها راه حل ایجاد یک کشور یکپارچه داخل اراضی فلسطینی است که در آن مسلمانان، مسیحیان و یهودیان با صلح در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی افزود: در سال 1993 تفاهمی غیر مستقیم بین مقاومت لبنان و رژیم اسرائیل برای خودداری از بمباران شهروندان صورت گرفت.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: حزب الله یکی از بخش های اساسی مقاومت برای آزادسازی لبنان است .. آزاد سازی اراضی لبنان برای ما یک هدف واقعی است و لبنانی ها درزمینه این هدف بایکدیگر اختلافی ندارند.

سید حسن نصرالله گفت: در سال 2005 برای نخستین بار وارد دولت شدیم، ولی هدف از آن مشارکت در حکومت نبود، بلکه هدف حمایت از مقاومت و جلوگیری از اقدام دولت علیه مقاومت بود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: مقاومت در برابر سلطه آمریکایی و یا غیرآمریکایی، یا مقاومت در برابر اشغالگران یا هرگونه تجاوز به ملت ما، با اخلاق و ارزشهای انسانی و شریعت و ادیان آسمانی همخوانی دارد .



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها