راه آزادي اسراي فلسطيني،اسارت نظاميان دشمن

راه آزادي اسراي فلسطيني،اسارت نظاميان دشمن
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 13:50

غزه (العالم) - يكي از مسئولان جنبش جهاد اسلامي فلسطين، به اسارت گرفتن سربازان اسرائيلي را تنها راه آزادسازي اسراي فلسطيني از زندان هاي رژيم صهيونيستي دانست.

" فؤاد الرازم" آزاده فلسطيني و از مسوولان جنبش جهاد اسلامی كه روز سه شنبه (29 فروردين برابر با 17 آوريل) به مناسبت روز اسير، با العالم گفت وگو مي كرد، در سخناني بر لزوم حمايت امت عربي و اسلامي از اسراي فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

الرازم گفت: اسراي ما از كرامت امت هاي عربي و اسلامي دفاع كرده اند و حال وقت آن رسيده است كه امت هاي عربي و اسلامي به حمايت از اسرا برخيزند تا آنان را از وضعيت بد در زندان هاي رژيم صهيونيستي نجات دهند.

وي افزود: اسراي ما اكنون در زندان هاي رژيم صهيونيستي اعتصاب غذا كرده اند و نبرد آنان، نبرد با دشمنان براي بهبود اوضاع و شرايط نامساعدشان است.

الرازم درپاسخ به سوالي درباره راه آزادسازي اسراي فلسطيني و مجبور كردن رژيم اشغالگر به آزادي اسراي فلسطيني گفت: فعاليت هايي كه طرف هاي مختلف فلسطيني براي آزادي اسرا انجام مي دهند ، در واقع براي آزادي اسرا از زندان ها كافي نيست.

اين آزاده فلسطيني افزود: درحال حاضر ، در زندان هاي رژيم اسرائيل ، 104 اسير فلسطيني هستند كه بيش از 25 سال را در اسارت گذرانده اند و حتي مذاكره هم نتوانسته است آنان را از زندان آزاد كند و تنها راهي كه مي توان اين اسرا را آزاد كرد، به اسارت گرفتن سربازان دشمن و مبادله آنان با اسراي فلسطيني است.

وي تاكيد كرد: دشمن ما جز متوسل شدن به زور هيچ راه ديگري را نمي شناسد و به همين دليل فقط با توسل به زور مي توان حقوق خود را از دشمن صهيونيست بازپس گرفت.

الرازم گفت: مذاكرات سياسي با صهيونيست ها به اندازه به اسارت گرفتن يك سرباز اسرائيلي كارايي ندارد.

وي افزود: رژيم اسرائيل با آزادي اسراي فلسطيني بر اساس توافقنامه هاي اسلو مخالفت كرد، ولي وقتي كه يك سرباز اسرائيلي به اسارت گرفته شد ، مجبور شد كه اسراي ما را آزاد كند.

گلعاد شاليت نظامي رژيم صهيونيستي كه ژوئن سال 2006 در نزديكي مرز نوار غزه به دست گروه‌هاي مقاومت فلسطيني به اسارت گرفته شد، سه شنبه 26 مهرماه 1390 با 450 اسير فلسطيني مبادله شد. قرار بود تبادل اسرا در دو مرحله انجام و در كل هزار و 100 اسير فلسطيني در مقابل آزادي شاليت آزاد شوند ولي رژيم صهيونيستي تا كنون از انجام مرحله دوم خودداري كرده است.

در مرحله اول 450 اسير فلسطيني در قبال تحويل گلعاد شاليت به رژيم صهيونيستي آزاد شدند.
17-13:37

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها