فعالسازي مقاومت براي آزادي اسيران فلسطيني

فعالسازي مقاومت براي آزادي اسيران فلسطيني
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 05:28

غزه (العالم) ـ وزير اسيران دولت فلسطين در نوار غزه گفت: در صورتي كه مذاكرات و ابتكارهاي بين المللي و عربي بي نتيجه بماند، مقاومت براي آزادي اسيران فلسطيني فعال خواهد شد.

عبدالله ابوالسبح چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم اشغالگر به بيش از چهار هزار و 700 نفر رسيده است، كه در بين آنها تعداد بسياري بيمار، زنان و كودكان به چشم مي خورد.

ابولسبح افزود: تعداد اسيران فلسطيني به دليل بازداشت هاي روزانه در كرانه باختري در حال افزايش است.

وي گفت: 23 اسير فلسطيني مدت بازداشت شان به 25 سال و يا بيشتر رسيده است و اين علاوه بر وجود بيش از 540 اسير فلسطيني است كه حكم حبس ابد دارند.

ابوالسبح خاطرنشان كرد: اسيران فلسطيني در شرايط سختي در زندان هاي اسراييل بسر مي برند وتحت انواع شكنجه ها و بدرفتاري از سوي زندانبانان صهيونيست هستند و اين علاوه بر يورش زندانبانان با سگهاي پليسي است.

وي گفت: رژيم صهيونيستي حتي كمترين معيارهاي انساني در تعامل با اسيران فلسطيني را رعايت نمي كند.

اين وزير فلسطيني تاكيد كرد كه براساس قوانين بين المللي، ديدار با وكيل يا خويشاوندان، برخورداري از شرايط آرام و شرافتمندانه و دريافت خدمات درماني و بهداشتي از حقوق بديهي و طبيعي اسيران است.

 ابوالسبح خاطرنشان كرد: اسيران فلسطيني به ويژه اسيران نوار غزه از همه حقوق قانوني خود محروم هستند.

وي به نقض گسترده حقوق اسيران فلسطيني از سوي رژيم صهيونيستي اشاره كرد و افزود: برخي اسيران فلسطيني در زندان هاي اين رژيم هستند كه بيش از 6 سال به آنها اجازه ديدار با خويشاوندانشان داده نشده است. اين نقض مسلم حقوق بشر در برابر چشمان همه جهانيان و سازمانهاي بين المللي صورت مي گيرد.

تاكيد بر آزادي اسيران فلسطيني

وزير اسيران دولت فلسطين درغزه بر لزوم آزادي همه اسيران از طريق شيوه هاي مختلف تاكيد كرد و هشدار داد كه اگر مذاكرات و گفت وگوها و ابتكارهاي بين المللي و عربي براي آزادي اسيران نتيجه بخش نباشد، مقاومت فلسطين بار ديگر اقدام به اسارت سربازان اسراييلي خواهد كرد.

ابو السبح خواستار بازگذاشتن دست مقاومت در كرانه باختري و فراهم شدن زمينه به اسارت گرفتن سربازان اسراييلي براي مبازان فلسطيني شد.

وي افزود: به اسارت گرفتن سربازان اسراييلي براي مبادله اسيران فلسطيني، حتي اگر منجر به شروع مجدد عمليات شهادت طلبانه شود، نيز بايد از سرگرفته شود.

ابوالسبح تاكيد كرد كه اگر مقاومت به طور كامل و سازنده و هدفمند فعال نشود، اسيران فلسطيني همچنان در پشت ميله هاي زندان خواهند ماند.

اسرا عامل وحدت فلسطينيان

وزير اسيران دولت فلسطين درغزه تاكيد كرد كه مساله اسيران فلسطيني همه اقشار و گروههاي فلسطيني را گرد هم آورده است. دولت فلسطين در غزه نيز همه راهها را براي حمايت از اسيران به روي گروه هاي فلسطيني باز مي گذارد.

وي افزود: روز اسير فلسطيني نشانه اي بر حفظ وحدت و مصالحه فلسطيني است.

روز سه شنبه (29 فروردين برابر با 17 آوريل) روز اسير فلسطيني نامگذاري شده است.

ابوالسبح خاطرنشان كرد: كشمكشها و درگيريهاي سياسي ميان گروه هاي فلسطيني به ضرر مساله اسيران است، حمايت از اسيران همچنان از لحاظ ملي مورد اجماع و توافق است و بايد خارج از درگيري هاي سياسي و گروهي داخلي باشد.

وي با تاكيد بر لزوم اجراي آنچه كه در قاهره در باره آشتي ملي مورد توافق قرار گرفت، خاطرنشان كرد: بندهاي مصالحه ملي بايد در عمل و نه فقط در حد شعارها اجرا شود.

وزير اسيران دولت فلسطين در غزه در پايان از جمهوري اسلامي ايران به دليل حمايت مادي و معنوي از اسيران فلسطيني تشكر و قدرداني كرد.
17:05

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها