اعتصاب اسيران فلسطيني نوعي مبارزه است

اعتصاب اسيران فلسطيني نوعي مبارزه است
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 07:07

رام الله (العالم) ـ رييس كميته سياسي در مجلس قانونگذاري فلسطين گفت: اعتصاب اسيران فلسطيني در زندانهاي رژيم اشغالگر يك مبارزه است و اين نخستين بار نيست كه اينگونه اعتصاب ها صورت مي گيرد.

عبدالله عبدالله چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اسيران فلسطيني در دهه 80 و اوايل دهه نود و در سال 2004 نيز از طريق اعتصاب پيروزي هايي را ثبت كردند و حقوق خود را گرفتند.

رييس كميته سياسي در مجلس قانونگذاري فلسطين تاكيد كرد كه اعتصاب اسيران فلسطيني در زندانهاي رژيم اشغالگر گسترش خواهد يافت و شامل همه زندانهاي رژيم خواهد شد.

از روز سه شنبه (29فروردين، 17 آوريل) همزمان با "روز اسير فلسطين" بيش از 2 هزار و 400 اسير در اعتراض به شرايط سخت، شكنجه و بدرفتاري در زندان هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا زده اند.

عبدالله افزود: وضعيت اسيران فلسطيني و اعتصاب آنها از توجه بين المللي برخوردار است و شوراي حقوق بشر و نيز توافقنامه چهارم ژنو و سازمان ملل به اين مساله توجه دارند.

وي افزود: آنچه كه موسوم به بازداشت اداري اسيران فلسطيني است (بازداشت بدون تفهيم اتهام) به جز اسراييل در هيچ جاي دنيا اعمال نمي شود.

عبدالله خاطرنشان كرد: موضوع اسيران فلسطيني به حل درگيري اسراييلي ـ فلسطيني و نيز به برپايي دولت فلسطين مرتبط است و از اين به بعد امضاي هرگونه توافقنامه با رژيم صهيونيستي منوط به حل و فصل مساله اسيران فلسطيني عرب و غير عرب است.

وي درباره مذاكرات تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم اشغالگر و ديدار مسوولان تشكيلات خودگردان با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و پيامي كه گفته مي شود صهيونيست ها براي محمود عباس خواهند فرستاد، گفت: اين ديدراها در چارچوب راهبرد فلسطيني براي در تنگنا قرار دادن رژيم اشغالگر و جذب تاييد بيشتر منطقه اي و بين المللي براي فلسطين است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها