باسابقه‌ترین نماینده کنگره آمریکا به آزار جنسی متهم شد

باسابقه‌ترین نماینده کنگره آمریکا به آزار جنسی متهم شد
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 00:59

جان کانیرز John Conyers شخصیت افسانه ای حزب دموکرات و با سابقه ترین عضو مجلس نمایندگان آمریکا به آزار و اذیت جنسی همکاران خود در سال های گذشته متهم شد.

العالم - آمریکا

بر اساس اظهاراتی که پایگاه اینترنتی بازفید Buzzfeed منتشر کرد کانیرز 88 ساله نماینده دیترویت که از سال 1965 در مجلس نمایندگان عضویت دارد سال 2015 به یک همکار پارلمانی سابق خود 27 هزار دلار پرداخت کرده بود. این زن کانیرز را متهم کرد به علت مخالفت با خواست های جنسی او اخراجش کرده بود. 

این پایگاه اینترنتی همچنین اظهارات همکاران مرد و زن سابق جان کانیرز را که به سال 2014 بر می گردد، درباره شیوۀ او برای درخواست های جنسی از زنانی که برای او کار می کردند، منتشر کرده است.

موج افشاگری ها درباره آزار و اذیت جنسی در آمریکا از چند هفته قبل کنگره را گرفتار کرده است. دو نماینده زن کنگره به تازگی اعلام کردند دست کم دو نفر از نمایندگان مرد که از آنها اسم نبردند رفتارهایی مشابه را مرتکب شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پل رایان رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا بدون اسم بردن از کانیرز این افشاگری ها را  کاملا نگران کننده  خواند و تاکید کرد اصلاحاتی در حال انجام است تا از آزار و اذیت جنسی در کنگره جلوگیری شود و بهبود نظام داخلی به کارکنان اجازه دهد چنین اعمالی را گزارش کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها