با برگزاری تحصنی در پاریس؛

فعالان اروپایی، صهیونیست ها را محکوم کردند

فعالان اروپایی، صهیونیست ها را محکوم کردند
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 05:08

العالم،پاريس – جمعي از فعالان فرانسوي و ديگر كشورهاي اروپايي كه از سفر به سرزمين هاي اشغالي فلسطين براي همدردي با اسراي فلسطيني منع شده بودند، روز گذشته به مناسبت روز جهاني اسير فلسطيني در پاريس تحصن كردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شرکت کنندگان در این تحصن، شعارهايي را در محكوميت نقض حقوق اسراي فلسطيني به دست اشغالگران صهيونيست سر دادند.

"جان كلود امارا" سخنگوي جمعيت حقوقي حامي فلسطين به شبكه خبري العالم، گفت: ما نتوانستيم به فلسطين سفر كنيم، اما دهها تن از حاميان فلسطين توانستند به بيت لحم برسند و آنها در حال حاضر در زندانهاي اسرائيل زنداني هستند؛ بنابراين تصميم گرفتيم كه هر روز فعاليت هايي را در محكوميت همدستي دولت، پليس و شركت هواپيمايي فرانسه با رژيم صهيونيستي برگزار كنيم.

فعالان مذكور با بستن دست هايشان با زنجير اقدام به راهپيمايي در ايستگاههاي متروي پاريس كرده و از رژيم صهيونيستي خواستند تا اسراي فلسطيني را آزاد كند.

تظاهر كنندگان شعارهايي را در محكوميت رژيم صهيونيستي با هدف آگاهی رسانی به افكار عمومي فرانسه عليه جنايات اين رژيم و سركوبگري آن در داخل و خارج از سرزمين هاي اشغالي سر دادند.

"بنديكت بوندي" كارشناس حقوقي فرانسه در گفتگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: ما با هدف اعلام حمايت از اسراي فلسطيني در اينجا گردهم آمده ايم؛ ما را از سفر به سرزمين هاي اشغالي منع كردند و مشكلاتي كه به اين دليل براي ما به وجود آمد در مقايسه با آنچه فلسطيني ها هر روز از آن رنج مي برند، بسيار ناچيز است.

وی افزود: رژيم صهيونيستي هر روز حقوق بشر را نقض مي كند، به همين دليل تلاش مي كنيم به وسيله آگاه كردن مردم، در راستاي دفاع از حقوق فلسطيني ها اقدامي انجام دهيم.

"مونيك شوفاليه" فعال حقوقي فرانسوي به العالم گفت: ما به علت مواضع مان از سفر به سرزمين هاي اشغالي منع شديم؛ بنابر اين اسرائیلی ها از دمكراسي حقيقي، بهره اي ندارند و اين حقيقت را به ما نشان دادند، اما ما به دفاع از فلسطيني ها ادامه خواهیم داد.

04/18-21:54

 

 



پربیننده ترین خبرها