حزب‌الله عراق: محور مقاومت منطقه را از طرح تجزیه آمریکا نجات داد

حزب‌الله عراق: محور مقاومت منطقه را از طرح تجزیه آمریکا نجات داد
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 18:32

سخنگوی گردان‌های حز‌ب‌الله عراق ضمن مخالفت با ادامه حضور نظامیان آمریکا در این کشور گفت: محور مقاومت منطقه را از طرح تجزیه آمریکا نجات داد.

العالم ـ عراق 

جعفر الحسینی روز چهارشنبه با اشاره به شکست داعش در عراق و سوریه به دست محور مقاومت و نجات منطقه از طرح تجزیه آمریکا، اظهار داشت که سلاح و امکانات مقاومت تنها برای دفاع از عراق نبوده بلکه برای دفاع از همه مظلومان در منطقه است.

الحسینی تأکید کرد: «تا زمانی که رژیم صهیونیستی وجود دارد و فلسطین در اشغال این رژیم است، سلاح مقاومت نیز باقی خواهد ماند».

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق، ظهور پدیده داعش در عراق را بهانه‌ای برای بازگشت نظامیان آمریکایی به این کشور دانست.

الحسینی گفت که کار داعش به پایان رسیده و سازندگان این گروه تروریستی به پایان آن اعتراف کردند.

وی در مورد چرایی ظهور پدیده داعش در عراق خاطرنشان کرد، «آمریکایی‌ها بعد از شکست خود در عراق مجبور به خروج از کشور شدند، ولی از طریق داعش خواستند دوباره وارد شوند».

به گزارش وبگاه خبری «الإباء»، الحسینی ادامه داد: «پیش از آنکه القاعده و داعش در عراق پیدا شوند، مقاومت [علیه آمریکا] وجود داشت ولی آمریکایی ها با استفاده از ابزارهای تأثیر گذار خود تلاش کردند مقاومت علیه خودشان را به فرقه‌گرایی تبدیل کنند».

وی اظهار داشت، اظهاراتی که امروز علیه مقاومت در عراق و نیروهای الحشد الشعبی گفته‌ می‌شود، پیشتر علیه ارتش و نیروهای امنیتی عراق نیز بود.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله با بیان اینکه باعث و بانی مشکلات سیاسی و امنیتی امروز عراق، آمریکایی‌ها هستند، تأکید کرد که آمریکا و پیروان آن در نشر و تبلیغ دروغ‌های خود علیه مقاومت و الحشد الشعبی عراق شکست خورده‌اند.

الحسینی گفت: آمریکا قصد داشت از عراق، کشوری تابع خود بسازد و بعد از سال 2013 گزینه‌های زیادی پیش روی خود داشت ولی بعد از شکست داعش همه گزینه‌های خود را از دست داد.

وی در ادامه حضور آمریکایی‌ها در عراق را اشغالگری دانست و تأکید کرد:  «ما با حضور آمریکایی‌ها در عراق تحت هر اسمی که باشد، مخالفیم؛ چرا که عراق به آن‌ها نیازی ندارد».

نیروهای عراق و سوریه این هفته موفق شدند آخرین شهرها و مناطق تحت سیطره گروه تروریستی داعش را آزاد کرده و به این ترتیب به حضور این گروه تروریستی در این دو کشور پایان دهند.

پربیننده ترین خبرها