نخست وزیر قطر: هدف واقعی از تحریم‌ها، دخالت در امور داخلی قطر است

نخست وزیر قطر: هدف واقعی از تحریم‌ها، دخالت در امور داخلی قطر است
پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 07:52

نخست وزیر قطر گفت که هدف عربستان، امارات، بحرین و مصر از محاصره و تحریم های موجود، دخالت در امور داخلی این کشور است.

العالم - آسیا

ایرنا به نقل از روزنامه فرا منطقه ای رای الیوم -- شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی در مصاحبه مطبوعاتی با تلویزیون رسمی قطر، هرگونه مداخله در امور کشورش را مردود دانست و تاکید کرد که این موضوع خط قرمز ما به شمار می رود.

نخست وزیر قطر در عین حال مذاکره را تنها راه برای حل و فصل بحران موجود برشمرد.

وی با بیان اینکه اختلافی میان قطر و کشورهای محاصره کننده در زمینه های مختلف اعم از مرزی، گمرکات و مسائل امنیتی وجود ندارد به علل اصلی بحران اشاره کرد و گفت: برای همه کاملا روشن شده که هدف واقعی این بحران ، دخالت در امور داخلی قطر است و این مسئله از نظرما و ملت قطر مردود بوده و خط قرمز به شمار می رود.
نخست وزیر قطر گفت که مذاکره تنها راه حل برای حل و فصل بحران موجود است به شرط اینکه حاکمیت کشور قطر مورد خدشه قرار نگیرد و از دخالت در امور داخلی قطر خودداری شود.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از 15خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند، موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است. 

کشورهای تحریم کننده قطر اول تیرماه 96 نیز فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کردند. مقام های قطری با رد اتهام این کشورها، پیش شرط های آنها برای از سرگیری روابط را مغایر با حاکمیت این کشور می دانند. 

پربیننده ترین خبرها