نامزد حزب " الاصاله" مطرح کرد:

اتهام خرید نامزدی ریاست جمهوری در مصر

اتهام خرید نامزدی ریاست جمهوری در مصر
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 14:10

العالم، قاهره – يک نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر درباره تلاش بازمانده هاي رژيم گذشته براي بازگشت به قدرت از طريق انتخابات رياست جمهوري و با خريد دست اندرکاران انتخابات هشدار داد.

"عبدالله الاشعل" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، عمرو موسي و احمد شفيق را از بازمانده هاي رژيم سابق دانست و افزود: تظاهرات ميليوني فردا جمعه خواستار حذف اين افراد از نامزدی انتخابات رياست جمهوري و صحنه سياسي مصر خواهد شد.

و ی گفت که "عمرو موسي و احمد شفيق تاييديه هاي لازم براي نامزد شدن را با پول خريده اند.

عمرو موسی و احمد شفیق از شخصیت های بلند پایه رژِیم سی ساله حسنی مبارک بودند.

عبدالله الاشعل تاکید کرد: انقلاب از زمان پيروزي خواستار قانون اساسي جديد و نه اصلاح قانون اساسي قديم شد، اما شوراي نظامي به اصلاح قانون اساسي اكتفا كرد.

وی با اشاره به تاكيد طنطاوي رئیس شورای نظامی حاکم بر ضرورت وجود قانون اساسي جديد هنگامي كه رئيس جمهور منتخب قدرت را به دست مي گيرد،گفت: قانون اساسي نهايي نشده به خصوص اينكه وارد گرداب تشكيل كميته تدوين قانون اساسي شده است.

وي ادامه داد: حذف 10 نامزد انتخابات، برخي را خرسند و برخي را ناراحت كرده و به نظر رسيد كه انگار تصميم درستي گرفته شده است.

الاشعل با درخواست برخورد احتياط آميز با ستاد انتخابات و تصميمات آن، هشدار داد که اين مسئله ممكن است زمينه را براي تقلب در انتخابات فراهم كند، به طوري كه ملت ديگر نتواند اعتبار ستاد انتخابات را زير سؤال ببرد.

نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر از حزب الاصاله خاطر نشان کرد که برخي نامزدها تاييديه هاي لازم براي نامزد شدن در انتخابات رياست جمهوري را خريده اند و اين افراد مي توانند آراي راي دهندگان را نيز با سوء استفاده از رسانه ها و فقر مردم بخرند.

الاشعل با درخواست بازنگري در همه احكام صادره در زمان مبارك تاكيد كرد که احكام صادره بر ضد خيرت الشاطر در زمان رژيم گذشته بر اساس مسائل ساختگي با هدف از بين بردن گروه اخوان المسلمين بود.

04/18-22:43

پربیننده ترین خبرها