وزارت کشور عراق خبر داد:

پایان اخراج منافقین از اردوگاه اشرف

پایان اخراج منافقین از اردوگاه اشرف
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 15:07

وزارت كشور عراق تاكيد كرد که کار انتقال هزار و 600 تن از اعضاي گروهك تروريستي منافقين از پادگان "عراق جديد" كه پيشتر به عنوان اشرف شناخته مي شد، به اردوگاه ليبرتي در بغداد طي چند مرحله به پايان رسيد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، فرماندار شهرستان "خالص" در استان دياله عراق روز چهارشنبه، اعلام كرد که بيش از هزار تن از اين افراد تمايل خود را براي بازگشت به ايران اعلام كرده اند و 40 تن که تابعيت كشورهاي اروپايي را نيز دارند به اين كشورها منتقل خواهند شد.

"عدی الخدران" گفت که دستگاههاي امنيتي موفق شدند 4 رشته عمليات قاچاق مدارك از پادگان "عراق جديد" را به اردوگاه ليبرتي خنثي كنند.

منابع امنيتي عراق تاكيد كردند که گروهك تروريستي منافقين ماه گذشته مقدار زيادي مدارك را براي مخفي نگه داشتن اسرار رابطه اين گروهك با رژيم صدام و برخی از سياستمداران كنوني عراق كه بسياري از آنها از رهبران و اعضاي فهرست العراقيه به رهبري اياد علاوي هستند، سوزانده است.

"صالح المطلك" معاون نخست وزير عراق كه اختيارات خود  معلق شده، "ظافر العاني" نماينده پارلمان و "احمد الدايني" نماينده فراري و تحت پيگرد از برجسته ترين اعضاي العراقيه هستند كه روابط خوبي با گروهك تروريستي منافقين دارند.

افراد مذکور در سطوح محلي و منطقه اي در برخي كشورهاي خليج فارس براي آنها تبليغ کرده و از موقعيتهاي پارلماني خود براي دفاع از منافقین برنامه ریزی مي كنند؛ این افراد اعضاي اين گروهك در پادگان اشرف را مهمانان عراق مي خواندند.

این اظهارات در حالی است که مردم عراق مشاركت اعضاي اين گروهك در كشتار دسته جمعي در سركوب انتفاضه شعبانيه سال 1991 ميلادي را کاملا به ياد دارند.

پربیننده ترین خبرها