ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از امکان عدم پیشرفت در مذاکرات برگزیت

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از امکان عدم پیشرفت در مذاکرات برگزیت
جمعه 3 آذر 1396 - 15:46

با حل نشدن مسایل مالی میان اتحادیه اروپا و لندن، اتحادیه اروپا درباره اینکه امکان وارد شدن به مرحله بعدی مذاکرات وجود نداشته باشد، ابراز نگرانی کرد و از لندن خواست تا در این زمینه روشنگری کند.

العالم- اروپا 

اتحادیه اروپا اعمال فشارها بر «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) را افزایش داد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،  سران اروپایی از این نگرانند که بروکسل و لندن نتوانند در زمینه مرحل بعدی مذاکرات برگزیت که ماه آینده قرار است برگزار شود، پیشرفتی داشته باشند.از این رو بروکسل از دولت بریتانیا می خواهد که درباره شرایط مالی در ارتباط با روند برگزیت روشنگری کند.

اتحادیه اروپا ورود به مرحله بعدی مذاکرات را بدون اینکه مسایل مالی با این اتحادیه و موارد مربوط به مرز ایرلند روشن نشود را رد کرده است. در نشست امروز در بروکسل به این موضوع پرداخته می‌شود.

به تازگی «دیوید دیویس» وزیر برگزیت  در لندن گفته است که این احتمال وجود دارد که در مذاکرات خروج با طرف اروپایی به هیچ توافقی دست نیابند. دیویس ادامه داد، تا کنون به پیشرفتی واقعی و ملموس در مذاکرات برگزیت دست یافته‌اند و نیاز به مذاکراتی برای آینده روابط و دوره گذار وجود دارد.

لندن قبلا متعهد شده بود میلیاردها پوند برای مذاکرات برگزیت و در دوره گذار به بروکسل پرداخت می‌کند. 

مردم بریتانیا سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در مارس 2017، دو سال فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند. 

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها