500 پهپاد غیرنظامی در کشور پلاک گذاری شد

500 پهپاد غیرنظامی در کشور پلاک گذاری شد
شنبه 4 آذر 1396 - 16:35

دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی گفت: تاکنون مراحل ثبت و پلاک گذاری 500 پهپاد غیرنظامی در کشور انجام شده و یکهزار پهپاد دیگر در صف پلاک گذاری است.

العالم ـ ایران

حامد سعیدی روز شنبه در حاشیه شصت و هشتمین دوره ساماندهی پهپادهای غیرنظامی و کارگاه آموزشی فناوری پهپاد، ایمنی پرواز و مقررات هوایی افزود: با توجه به افزایش قابل توجه پهپادها، ساماندهی و آشنایی کاربران با قوانین پروازی و امنیت پرواز بسیار حایز اهمیت است.
وی بیان کرد: در این 68 دوره به 2 هزار کاربر، دوره های مورد نیاز ارایه شده که با توجه به پراکندگی جغرافیایی کشور در نوع خود بی نظیر است.
وی گفت: هم اکنون 11 هزار و 500 تیم پهپادی غیرنظامی در کشور فعالیت می کنند که هفت هزار تیم از این فناوری به عنوان شغل بهره می برند.
دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی ادامه داد: امروز تیم های آموزش دیده پهپاد های غیر نظامی به کمک مدیریت بحران آمده اند به طوری که حادثه دیدگان آبراهه های رودخانه دز که با بالگردهای با سرنشین شناسایی نشده بودند در کوتاه ترین زمان از طریق تیم واکنش سریع پهپادهای غیر نظامی که در دزفول تشکیل شد شناسایی و امدادرسانی شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله کرمانشاه و اهمیت خدمت رسانی به موقع، 9 تیم پهپادی به عنوان یگان های پهپاد واکنش سریع و یگان مشترک با هلال احمر فعالیت خود را در منطقه آغاز کردند.
سعیدی گفت: این پرنده ها کار نقشه برداری، فیلم برداری سه بعدی، عکس برداری و مدل سازی منطقه ای را در کوتاه ترین زمان انجام می دهند که کمک بزرگی به مدیریت بحران در هر منطقه است.
وی تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه مدیریت بحران نیازمند نقشه و تصاویر هوایی به روز برای توزیع چادر و نحوه نصب و دیگر خدمات و همچنین نقاط مستعد سیل بود که تیم های واکنش سریع پهپادی، نقشه های مورد نظر را در چهار روز تهیه کرده و در اختیار تیم مدیریت بحران قرار دادند.
به گزارش ایرنا، دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی گفت: ظرفیت پهپادهای غیرنظامی امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و علاوه بر مدیریت بحران، در حوزه های مختلف جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، پست، نیروی انتظامی و ... کاربری های قابل توجهی را به نمایش گذاشته که سم پاشی، کود پاشی، پذر پاشی از مهمترین ظرفیت پهپادها در حوزه کشاورزی است.
وی اضافه کرد: براساس بررسی ها بیش از 250 پهپاد غیرنظامی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که 50 پرنده ثبت شده یا در نوبت پلاک گذاری هستند.
دوره ساماندهی پهپادهای غیرنظامی و کارگاه آموزشی فناوری پهپاد، ایمنی پرواز و مقررات هوایی با همکاری پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها