"شبکه العالم سوریه" به صورت آزمایشی افتتاح شد

شنبه 4 آذر 1396 - 21:37

شبکه تلویزیونی العالم سوریه امشب با حضور رئیس رسانه ملی و مدیر شبکه بین المللی العالم به صورت آزمایشی افتتاح شد.

العالم _ ایران 

پخش آزمایشی شبکه تلویزیونی العالم سوریه امشب با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی و برخی از مدیران سازمان صداوسیما افتتاح شد.

شایان ذکر است؛ این شبکه با پخش 2 الی 3 ساعت برنامه در روز برای مردم سوریه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است فرکانس های این شبکه به شرح ذیل می باشد؛
 

Eutelsat 3 B : Frq : 11497 Symb:9.72 pol: V

AM44 : Frq:11152 Symb :2980 Pol:V Fec:3/4


دکتر جبلی اهداف شبکه العالم سوریه را تشریح کرد

 

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم در رابطه با پخش آزمایشی این شبکه گفت: شبکه العالم سوریه امروز پخش آزمایشی خود را با پخش دو الی سه ساعت برنامه در ساعات مورد توجه مخاطبان سوریه که بین ساعات 7 الی 10 شب به وقت دمشق است، آغاز کرد.

وی در رابطه با هدف راه اندازی شبکه العالم سوریه اظهارداشت: بعد از پیروزی قاطع و تاریخی مردم، ارتش و هم پیمانان و دوستان واقعی سوریه مقابل گروه های تروریستی، این شبکه جهت انعکاس آمال و آرزوهای مردم سوریه برای ساخت آینده ای روشن و امید آفرین افتتاح شده است و تلاش خواهد شد حضور و دیدگاه مردم سوریه در این شبکه ملموس باشد از همین رو برنامه هایی که در این شبکه پخش خواهد شد پیش بینی می کنیم که مورد توجه مردم سوریه قرار بگیرد.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: نشان دادن اهمیت و حساسیت کار بسیار بزرگ و تاریخی که با محوریت مردم سوریه و حمایت دوستان واقعی آن ها انجام شد که آن هم مقابله با گروه های جنایتکار و ضد انسانی تکفیری، وهابی و ترویستی در سوریه بود و با توجه به اینکه نابودسازی این گروه ها به ویژه داعش کار بسیار مهمی است از همین رو راه اندازی شبکه العالم سوریه اهمیت این اقدام بزرگ را بیشتر نمایان خواهد کرد.

دکتر جبلی در ادامه‌ی بیان اهداف والای این شبکه، به هدف دیگر این شبکه اشاره کرد و گفت: هدف دیگری که شبکه العالم سوریه دنبال می کند مقابله با جنگ روانی که دشمنان منطقه و دشمنان مردم سوریه علیه محور مقاومت ایجاد کرده اند است.

وی افزود: دشمنان با توجه به اینکه هیچ پیروزی فیزیکی روی زمین نتوانستند کسب کنند اکنون در تلاش هستند در عرصه تبلیغات روی افکار عمومی به فضاسازی و ایجاد مشکل برای مقاومت در بین افکار عمومی بپردازند که با این جنگ روانی هم ان شاالله شبکه العالم سوریه مقابله خواهد کرد.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه، العالم سوریه در صدد است تا امید و خوشحالی را به جامعه سوریه تزریق کند خاطرنشان کرد: بعد ازحدود 6 سال رنج و درد ناشی از حضور خبیث نیروهای تروریستی تکفیری که زندگی و آسایش را بر مردم سوریه حرام کرده بود، در تلاش هستیم با این شبکه خوشحالی و امید را در سوریه جاری کنیم.

دکتر جبلی علت تاسیس شبکه العالم سوریه را توفیقات العالم دانست و گفت: دلیل آنکه شبکه جدیدی ایجاد نشد توفیقات بسیار بزرگی است که این شبکه در سوریه به واسطه پوشش دادن حوادث سال های گذشته از خود نشان داده و تبدیل به منبعی موثق در داخل سوریه شده است به همین دلیل زمینه اساسی این پروژه تبلیغاتی شبکه العالم است.

وی افزود: با توجه به جایگاه، محبوبیت و موقعیت بسیار خوبی که شبکه العالم در پوشش صادقانه حوادث به خصوص پیروزی های بسیار بزرگ مردم سوریه، ارتش این کشور و محور مقاومت علیه گروه های ترورییستی داشته است، بر آن شدیم تا شبکه العالم محور اصلی این شبکه باشد.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما به تشریح اقدامات این کانال در آینده پرداخت و تصریح کرد: همان طور که گفته شد در حال حاضر این کانال با پخش دو الی سه ساعت برنامه آزمایشی در روز کار خود را آغاز کرده و برنامه هایش با سبک و سیاق شبکه العالم تا حدودی فرق دارد و بیش از آن که یک شبکه سیاسی و خبری باشد شبکه متنوعی خواهد بود که شامل برنامه های فرهنگی ، هنری، اجتماعیف اقتصادی و البته بحث های روز سوریه است

دکتر جبلی یادآور شد: با توجه به اینکه مخاطب خاص این شبکه مردم سوریه هستند، شبکه العالم سوریه نیازهای فوری مردم بعد از جنگ با تروریسم را منعکس خواهد کرد و افکار عمومی را برای کمک به سوریه تشویق و ترغیب می کند.

وی اشاره ای به اهداف بلند مدت این شبکه داشت و گفت: برنامه های این کانال به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد و به 7 الی 8 ساعت برنامه در روز خواهد رسید تا اینکه به امید خدا بتوانیم در آینده ای نزدیک پخش 24 ساعته شبکه العالم سوریه را داشته باشیم.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما برنامه های این شبکه را برشمرد و اظهارداشت: شبکه العالم سوریه برنامه های متنوعی خواهد داشت که بعضی از عناوین آن ها حدیث الشام، مجله اقتصادی، مونو لوگ، تاک شوهای سرگرم کننده، نشستی با هنرمندان، سریال ها و مستندهای تلویزیونی مرتبط با سوریه و البته برنامه هایی که منعکس کننده خواسته های مردم سوریه باشد است.

دکتر جبلی در پایان ضمن عرص ادب و احترام به شهدای سوریه و مردم این کشور خاطرنشان کرد: این شبکه هدیه ای از سوی جمهوری اسلامی ایران به مردم کشور مقاوم و برادرمان سوریه است که توانستند بار سنگین مقابله با گروه های تروریستی تکفیری وهابی  را در این سال ها به دوش بکشند و با حمایت دوستان خود هم چون جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت توانستند این گروه های تروریستی را منکوب و دچار فروپاشی کنند از همین رو امیدواریم در آینده نزدیک با از بین رفتن مابقی این گروه های تروریستی، کشور سوریه به امید خدا به دوران اوج و اقتدار بازگردد.
 

پربیننده ترین خبرها