واشنگتن: از عربستان در تقابل با ایران حمایت می‌کنیم

واشنگتن: از عربستان در تقابل با ایران حمایت می‌کنیم
شنبه 4 آذر 1396 - 23:22

سفارت آمریکا در عربستان سعودی با تکرار اتهام‌های خود علیه ایران اعلام کرد که واشنگتن از ریاض و متحدان آن در تقابل با تهران حمایت می‌کند.

العالم ـ آمریکا

سفارت آمریکا در عربستان اعلام کرد که واشنگتن از عربستان سعودی و متحدان آن در برابر ایران حمایت می‌کند.

سفارت آمریکا در عربستان در صفحه توییتر خود، ضمن متهم کردن ایران به آنچه که واشنگتن آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی تهران می‌داند، اعلام کرد که برای مقابله با اقدامات ایران و سپاه پاسداران متعهد به حمایت از عربستان سعودی و همه شرکای آن در خلیج فارس است.

سفارت آمریکا همچنین از اقدام عربستان سعودی و ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان در بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعاء با هدف  اجازه ارسال سریع کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن استقبال کرد.

به گزارش فارس، ائتلاف عربستان طی دو هفته گذشته با تشدید محاصره خود علیه یمن کرد که موجبات نگرانی سازمان‌های حقوقی و بشری را فراهم کرد.

دبیر کل سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر با انتقاد از ادامه محاصره یمن از دریا، خشکی و هوا از ائتلاف عربستان خواستند هرچه سریعتر به محاصره یمن پایان دهد.

عربستان سعودی از ابتدای سال 94 به بهانه حمایت از دولت مستعفی منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن اقدام به حمله نظامی علیه این کشور کرده است.

پربیننده ترین خبرها