داعش چند مدرسه را در سوریه تخریب کرد؟

داعش چند مدرسه را در سوریه تخریب کرد؟
يکشنبه 5 آذر 1396 - 07:11

استاد دانشگاه طرطوس سوریه گفت: نیروهای ایران، حزب‌الله و ارتش سوریه در کنار هم و دوشادوش هم جنگیدند و خون پاک آنها در سرزمین ما با هم درآمیخته شد و سوریه را از لوث تروریسم پاکسازی کرد.

العالم- سوریه 

وسف عیسی استاد دانشگاه شهر طرطوس سوریه و عضو محاکم شرعی این کشور درباره پایان حکومت داعش در سوریه و عراق، اظهار داشت: آمریکا هرگز از هیچ تلاشی برای ایجاد افکار داعشی جدید در منطقه تا زمانی که اهدافش را محقق نکند،‌ فروگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه داعش و دیگر گروه‌های تکفیری، گروه‌های وارداتی به کشورهای منطقه هستند و اصیل نیستند، گفت: یک محیط حمایتی برای این گروه‌ها ایجاد شد. این محیط حمایتی به آنها اجازه داد تا از سلاح استفاده کنند اما رزمندگان مقاومت، ارتش و همپیمانان ضربات دردناکی به داعش وارد کردند و توانستیم بخش بزرگی از سرزمین را که به 90 درصد سرزمین‌هایی که داعش اشغال کرده بود، آزاد کنیم.

یوسف عیسی با اشاره به اینکه مسئله بعدی که باید دنبال شود، پاکسازی و نابودی فکر داعش است،‌ خاطرنشان کرد: ملت‌های سوریه و عراق و ایدئولوژی عقیدتی دو ملت با این فکر وارداتی و غیر اصیل مخالف  هستند و آن را نمی‌پذیرد. داعشی‌ها به غارت اموال و هتک حرمت نوامیس پرداختند و همه چیز را برای خود مباح دانستند. آنها با این شیوه و سوء‌ استفاده از دین و رفتارهای تجاوزکارانه وحشیانه به انزجار و کینه‌توزی نسبت مردم، پرداختند. 

وی افزود: پیروزی اخیر سبب ایجاد فردایی امن و بدون فکر داعش در سوریه می‌شود و مسئولان ما به رهبری رئیس جمهوری بشار اسد از یک سو برای آشتی ملی و از سوی دیگر برای بازسازی و آماده‌سازی مردم از نظر فکری و علمی از طریق بازسازی مدارسی که داعش ویران کرد، اقدام می‌کنند. 

مسئول بخش تربیت اسلامی طرطوس خاطرنشان کرد: داعشی‌‌ها بیش از 3300 باب مدرسه را در سوریه ویران کردند. این مدارس بازسازی خواهد شد تا زمینه بازگشت دانش‌آموزان به کلاس‌های درس فراهم شود تا آنها درس بخوانند و به سطحی از فرهنگی که بتوانند حق را از باطل تشخیص بدهند، دست یابند.

یوسف عیسی درباره نقش ایران در نابودی حکومت گروهک داعش خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت از جمله ایران، نقش اساسی در برچیدن و نابودی گروه داعش از منطقه ایفا کردند. نیروهای ایران، حزب‌الله و ارتش سوریه در کنار هم و دوشادوش هم جنگیدند و خون پاک آنها در سرزمین ما با هم درآمیخته شد و سوریه را از لوث تروریسم پاکسازی کرد. ما همچنین توانستیم به لطف فداکاری شهدای ایران و دیگران به این دستاورد برسیم و سرزمین خود را پس گرفته و داعش را از بین ببریم.

وی تأکید کرد: ایران نقش اساسی داشت و روابط استراتژیک ما با این کشور از چند دهه پیش برقرار بوده و به دوران دو رهبر جاودانه و بزرگ یعنی حافظ اسد و امام خمینی(ره) برمی‌گردد.

این شخصیت دانشگاهی سوری با بیان اینکه تا زمانی که آمریکا به  اهدافش در منطقه دست نیابد، همچنان و به شیوه‌های مختلف برای ایجاد فکر وارداتی و داعشی‌های دیگر در اشکال جدید ادامه خواهد داد، گفت: ما بر این مسئله تاکید می‌کنیم که آمریکا یک کشور خطرناک با فکر تجاوزکارانه‌اش به همه بشریت است و هرگز به نفع ملت و پیشرفت آنها هم کار نمی‌کند بلکه فقط به نفع یهودیان و  صهیونیسم در جهان فعالیت می‌کند.

تسنیم 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها