دور بعدی مذاکرات ژنو، بررسی قانون اساسی و انتخابات سوریه

دور بعدی مذاکرات ژنو، بررسی قانون اساسی و انتخابات سوریه
يکشنبه 5 آذر 1396 - 09:25

معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پس از مذاکره با مسئولان این کشور، ابراز امیدواری کرد که دور بعدی مذاکرات ژنو با مشارکت فعال دولت سوریه و هیأت واحد معارضان صورت گیرد.

العالم- سوریه 

«رمزی رمزی» معاون «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز گذشته به دمشق رفت.

رمزی در جریان سفر به دمشق با ولید المعلم وزیر خارجه و بشار الجعفری رئیس هیئت مذاکره کننده دولتی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

وی در یک نشست خبری، پیش از ترک دمشق، گفت که مذاکراتش با الجعفری و المعلم پیرامون فراهم سازی مقدمات دور بعدی مذاکرات ژنو است که قرار 28 ماه میلادی جاری (7 آذر ماه) برگزار شود.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از معاون دی میستورا گزارش داد که امیدوار است نشستهای اخیر دی میستورا که آخرین مورد آن در مسکو صورت گرفت، در راستای فعال‌سازی مذاکرات سوریه در جریان دور آتی مذاکرات ژنو باشد.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «روند سیاسی در سوریه دشوار و پیچیده است؛ زیرا وضعیت سوریه دشوار است...راهبرد ما گام به گام خواهد بود».

رمزی ابراز امیدواری کرد که دور بعدی مذاکرات ژنو با مشارکت فعال دولت سوریه و هیئت واحد معارضان صورت گیرد تا این روند سیاسی رو به جلو باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا دی میستورا در کنفرانس گفتگوی ملی سوریه که در شهر سوچی برگزار میشود، حضور خواهد داشت یا خیر، اظهار داشت: «ما با طرف روس به صورت مداوم گفتگو داریم. روز گذشته نیز مذاکرات خوب و مفیدی در موسکو داشتیم».

معاون دی میستورا در پایان متعهد شد که در دور بعدی مذاکرات بر اساس چهار بسته کار را ادامه خواهند داد و بیشتر تمرکز آنان بر انتخابات و قانون اساسی سوریه خواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها