آغاز سفر پاپ به شرق آسیا

آغاز سفر پاپ به شرق آسیا
دوشنبه 6 آذر 1396 - 04:34

پاپ فرانسیس یکشنبه شب سفر خود به میانمار و بنگلادش را آغاز کرد.

العالم - آسیا

میانمار و بنگلادش در ماههای اخیر تحت تاثیر بحران آوارگان مسلمان روهینگیا قرار گرفته اند. بخش عمده جمعیت  میانمار  را بودائیان تشکیل می دهند و مقامات این کشور اقلیت مسلمان روهینگیا را مهاجران غیرقانونی می دانند که از بنگلادش وارد میانمار شده اند.

هواپیمای حامل پاپ هشتاد ساله ساعت بیست و  دو و ده دقیقه به وقت محلی فرودگاه رم را به مقصد رانگون پایتخت اقتصادی میانمار ترک کرد. 

رهبر کاتولیکهای جهان یکشنبه در حضور سی تن از هواداران خود که در سنت پییر گرد هم آمده بودند گفت از همه شما درخواست می کنم با دعاهای خود مرا همراهی کنید تا سفر من به میانمار و بنگلادش موفقیت بار باشد.

پاپ در سفر به میانمار درباره بحران اقلیت مسلمانان روهینگیا که طبق اعلام سازمان ملل متحد قربانی پاکسازی نژادی شده اند، با مقامات این کشور گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، از بیست و پنجم اوت سال 2017 بیش از شصت و دو هزار مسلمان روهینگیا  میانمار برای در امان ماندن از حملات گسترده ارتش و خشونتهای افراط گرایان هندو آواره شده و بسیاری از آنها به بنگلادش فرار کرده اند. سازمان ملل متحد این خشونتها را پاکسازی نژادی دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.

درد و رنجهایی که مسلمانان میانمار متحمل می شوند خشم جامعه جهانی را برانگیخته است. سازمان ملل متحد جامعه مسلمانان روهینگیا را اقلیت محرومی می داند که در جهان بیشتر از همه اقلیت ها مورد ظلم و ستم قرار دارند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها