توصیه مهم کوثری به آذربایجان و کردستان عراق

توصیه مهم کوثری به آذربایجان و کردستان عراق
شنبه 2 ارديبهشت 1391 - 14:00

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ايران، به جمهوري آذربايجان و منطقه کردستان عراق توصيه کرد از فعاليت و تحرکات جاسوسان رژيم اشغالگر در خاک خود جلوگيري کنند.

"اسماعیل کوثری" روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، گفت: كشورهاي همجوار ما بايد بدانند كه اگر جلوي فعالیت جاسوسان موساد را نگيرند ، خودشان ضرر مي بينند.

کوثری با اشاره به نفوذ شماری از عناصر موساد از طریق منطقه کردستان عراق، افزود: منطقه کردستان عراق و برخي كشورها از جمله جمهوري آذربايجان بدانند كه  حضور رژیم اسرائيل در خاک آنها به ضررشان است؛ زیرا اسرائيل فقط به فكر منافع خود است.

وی تأکید کرد: کشورهای همسایه نبايد بگذارند كه اسرائيل فعاليتي عليه ايران انجام دهد.

کوثری با اشاره به اطلاعات بسیار خوب به دست آمده از جاسوسان دستگیر شده، خاطرنشان کرد: ما درمرحله اول از طريق ديپلماسي و مذاكره تأكيد مي كنيم كه اين كشورها از فعاليت اين افراد جلوگيري كنند، و نگذارند اين افراد در آن كشورها پايگاه بسازند.

ایران از پایگاه های جاسوسان در منطقه اطلاع دارد

کوثری هشدار داد: ما از محل پايگاه اين افراد در آن كشورها آگاه هستيم، و مي دانيم كه اين افراد آنجا آموزش مي بينند .. بنابراین از اين كشورها مي خواهيم كه خودشان اقدام كنند تا ما وارد مراحل بعدي نشويم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عملیات و فعالیتهای شبکه جاسوسان موساد، گفت: نمي شود گفته كه عملیات اين افراد اقداماتی كور بوده؛ بلکه اقداماتشان براساس يك استراتژي و حساب شده و تعريف شده بود.

کوثری با اشاره به شناسایی و دستگیری عناصر و اعضای این شبکه جاسوسی، خاطرنشان کرد:  اين افراد از هم جدا بودند و شايد هم همديگر را نمي شناختند، ولي از يك مركز يعني موساد هدايت مي شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در بازجویي ها به خيلي از مسائل اعتراف كردند، تأکید کرد:  من اين نويد را به ملت ايران مي دهم كه نيروهاي اطلاعاتي يعني سربازان گمنام با تمام قدرت اين كار را دنبال مي كنند .

کوثری گفت: تاكنون به لطف خدا 15 نفر از اينها در چندين استان دستگير شده و مورد بازجویي قرار گرفتند، و نيروهاي اطلاعاتي توانستند از عملیات بعدی اين افراد در ايران، جلوگيري كنند.      



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها