یونیسف: جنگ یمن جنگ علیه کودکان است

یونیسف: جنگ یمن جنگ علیه کودکان است
دوشنبه 6 آذر 1396 - 16:11

صندوق کودکان ملل متحد جنگ یمن به رهبری عربستان را جنگ علیه کودکان این کشور توصیف کرد.

العالم ـ یمن

به گزارش روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، براساس اطلاعات صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بیش از 11 میلیون کودک در یمن درگیر جنگ های داخلی به کمک فوری نیاز دارند.

"گرت کاپلار"، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا روز یکشنبه در پایتخت اردن اظهار داشت که امروز ما حقیقتا می توانیم ادعا کنیم که یمن برای کودکان یکی از بدترین کشورهای جهان است.

برای اولین بار بعد از چند هفته دوباره هواپیما و یک کشتی حامل کمک به سرزمین یمن وارد شده است. کاپلار تاکید کرد که 2 میلیون کودک در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می برند و تقریبا تمام پسران و دختران یمنی نیامند کمک های فوری بشر دوستانه هستند.

بر اساس ارزیابی یونیسف، در یمن هر ده دقیقه یک کودک به یک بیماری که قابل پیش گیری است مبتلا می شود. جنگ در یمن متاسفانه جنگ علیه کودکان است. از ماه مارس سال 2015 تقریبا 5 هزار کودک در یمن کشته و یا به سختی مجروح شده اند. هزاران مدرسه و مراکز بهداشتی آسیب دیده و یا کاملا تخریب شده اند.

به گزارش تسنیم، عربستان سعودی که رهبری ائتلاف جنگ علیه یمن را بر عهده دارد از سه هفته پیش یک محاصره دریایی و هوایی علیه یمن که ورود کالاهای کمکی به این کشور را هم ممنوع کرده بود در پیش گرفته بود.

بر اساس ارزیابی سازمان ملل بیش از 20 میلیون نفر در یمن نیازمند کمک هستند و 7 میلیون نفر هم در معرض خطر گرسنگی و قحطی قرار دارند.  

پربیننده ترین خبرها