رقابت برای تسلیح تروریست ها در سوریه

رقابت برای تسلیح تروریست ها در سوریه
شنبه 2 ارديبهشت 1391 - 17:04

کارشنان سياسي سوري گفت آمريکا، عربستان و قطر براي تسليح مخالفان در سوريه با يکديگر رقابت مي کنند.

"محمود محمد" امروز شنبه درگفت وگو با شبكه خبري العالم، با اظهار تعجب درخصوص ديدگاه وزراي امور خارجه آمريكا، عربستان و قطر درباره بحران سوريه، گفت: وزراي خارجه این کشورها خود را حامي ملت سوريه و طرح كوفي عنان معرفی می کنند، درحالیکه آنها برای تسلیح مخالفان در سوریه با يكديگر رقابت مي كنند.

محمود محمد خاطرنشان کرد: اتحاديه عرب در آغاز با طرح عنان موافقت كرد ولي دو روز بعد برخي اعضاي این اتحادیه به همراه گروهی از کشورهای منطقه ای و غربی موافقت خود را نقض كرده، و در كنفرانس "دشمنان سوريه" در استانبول حاضر شدند، و پيشنهاد مسلح كردن گروه هاي تروريستي فعال در سوريه را براي ناكام گذاشتن طرح عنان و اجراي توطئه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي مطرح كردند.

محمود محمد درباره برگزاري سومين نشست موسوم به "دوستان سوريه" در پاريس گفت: این  نشست با حضور بسیار کمی از کشورها برگزار شد ؛ "هيلاري كلينتون" وزير امور خارجه آمريكا در اين كنفرانس پريشان بود اما در عین حال سعی کرد شرکت کنندگان در این کنفرانس را كه به علت پايداري ملت سوريه و حمايت از دولت این کشور و دست يابي دولت دمشق به 2 پيروزي بزرگ نااميد شده بودند، بار ديگر اميدوار كند.

محمود محمد گفت: تفاوت بسیاری بین مخالفان داخلی و گروه هاي مسلح وابسته به خارج وجود دارد زیرا مخالفان داخلي گروه هاي وفادار به سوريه و آرمان هاي كشور هستند، و برنامه هاي سياسي خاص خود را دارند كه دولت دمشق به اين برنامه ها احترام مي گذارد، و از ابتدا آنها را به مذاكرات ملي جدي و صادقانه براي بهبود وضعيت كشور و جلوگيري از خونريزي فراخواند .. اما گروه هاي مسلح، تروريست هایي هستند كه به قتل ، آدم ربایی و اجراي توطئه هاي خارجي مي پردازند؛ و با وجود دست زدن به هر نوع جرم و جنایت، خود را انقلابي معرفي مي كنند.

 

Ma.20:40.20

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها