افزایش بازگشت پناهندگان سوری از اردن به سوریه/ ماهانه یک هزار پناهجو اردن را ترک می کنند

افزایش بازگشت پناهندگان سوری از اردن به سوریه/ ماهانه یک هزار پناهجو اردن را ترک می کنند
سه شنبه 7 آذر 1396 - 04:59

'محمد الحواری' سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان در اردن روز دوشنبه اعلام کرد: طی سه ماه گذشته، ماهانه حدود یک هزار آواره از اردن به سوریه باز گشتند.

به نوشته روزنامه الغد اردن، محمد الحواری افزود: با وجود اینکه ماهانه یک هزار نفر از اردن به سوریه بازگشتند، اما این آمار همچنان بسیار اندک است و تنها معادل 0.2 درصد از کل آوارگان مستقر در اردن می شود.
الحواری در ادامه با بیان اینکه 750 سوری در اکتبر گذشته، یک هزار و 78 سوری در سپتامبر و یک هزار و 203 سوری در ماه اوت از اردن داوطلبانه به کشورشان بازگشتند، تاکید کرد: این نشان‌دهنده افزایش میانگین آنها در مقایسه با شش ماه قبل آن است که تنها یک هزار و 700 نفر بازگشتند.
وی گفت: آوارگان سوری با میل خود و بدون هیچ گونه فشار و درخواستی از اردن به سوریه باز می گردند.
سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان در اردن اضافه کرد: بازگشت آرامش به بخش هایی از سوریه یکی از عوامل بازگشت آوارگان است، اما مهم ترین عامل مسائل خانوادگی و فشارهای اقتصادی است که آوارگان در خارج سوریه با آن مواجه هستند و همین مساله باعث بازگشت آن ها به سوریه شده است.
وی گفت: با توجه به توافق کشورهای روسیه، آمریکا و اردن برای برقراری آتش بس در جنوب سوریه، نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرزهای جنوبی سوریه با اردن مستقر شده و به روند بازگشت سوری‌ها با مشارکت نیروهای اردنی کمک می‌کنند.
براساس آمار، اردن میزبان حدود 680 هزار پناهجوی سوری است که از مارس (اسفند/ فروردین) 2011 از جنگ در کشورشان به این کشور فرار کردند./منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها