اتفاق مثبتی که در استقلال افتاد

اتفاق مثبتی که در استقلال افتاد
سه شنبه 7 آذر 1396 - 10:09

تیم فوتبال استقلال با سرمربی آلمانی خود روند خوبی را در پیش گرفته و آماری را به جای گذاشته است که هواداران این تیم را به روزهای خوب آینده امیدوارتر می‌کند.

العالم - ایران / ورزشی

 بعد از جدایی علیرضا منصوریان از استقلال، وینفرد شفر آلمانی به این تیم پیوست و کارش را به صورت رسمی از هفته نهم مقابل فولاد آغاز کرد. آبی پوشان با هدایت شفر ۵ بازی در لیگ برتر را پشت سر گذاشته‌اند که ۲ پیروزی، ۲ مساوی و یک شکست حاصل این ۵ دیدار است. آنها در این ۵ بازی در کنار ۸ امتیازی که کسب کرده‌اند، ۴ بار موفق به گلزنی شده‌اند و تنها یکبار دروازه این تیم باز شده است.

تنها یک گل خورده برای استقلال از زمانی که شفر هدایت آن را بر عهده گرفته نشان می‌دهد مرد آلمانی تغییراتش در تیم جدید را از ساختار خط دفاعی آغاز کرده است. استحکام و نظم موجود در ساختار دفاعی آبی پوشان باعث می‌شود تا این تیم کمترین موقعیت گل را به حریفانش بدهد و وجه اشتراک همه بازی‌هایی که آبی پوشان در این هفته‌ها انجام داده اند در این است که حریفان این تیم به ندرت صاحب موقعیت گل شده‌اند.

استقلال با هدایت شفر در لیگ برتر تنها یک گل دریافت کرده است و جایی این آمار خوب تبدیل به آماری قابل تحسین می‌شود که مشاهده می‌کنیم همان یک بار هم دروازه آبی پوشان از روی نقطه پنالتی باز شده و این تیم هنوز در جریان بازی گل نخورده است.

پرسپولیس تنها تیمی بود که توانست به استقلال شفر در لیگ برتر گل بزند و همان یک گل از روی نقطه پنالتی و توسط علی علیپور بهترین گلزن سرخ پوشان زده شد.

شفر در حالی این اتفاق را در تیم استقلال رقم زد که به ندرت همه مهره هایش را به خصوص در خط دفاعی در اختیار داشته و در پاره‌ای مواقع ناچار به جابجایی‌هایی اجباری در خط دفاعی‌اش شده است.

حسینی‌ها تنها عناصر ثابت استقلال در زمان شفر در خط دفاعی این تیم بوده‌اند. سید حسین حسینی در همه بازی‌های این تیم در درون دروازه قرار داشته و سید مجید حسینی نیز تنها مدافع ثابت این تیم در خط دفاعی بوده است.

روزبه چشمی بعد از حسینی دومین مهره ثابت آبی‌ها در ساختار دفاعی بوده که یا بعنوان مدافع میانی و یا بعنوان هافبک دفاعی برای این تیم به میدان رفته است. وریا غفوری، خسرو حیدری، امید نورافکن، میلاد زکی پور و لئوناردو پادوانی دیگر بازیکنانی هستند که شفر به تناوب از آنها در ساختار و خط دفاعی تیمش استفاده کرده است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها