کاخ سفید: حمایت از معارضان سوری، قطع نمی‎شود

کاخ سفید: حمایت از معارضان سوری، قطع نمی‎شود
سه شنبه 7 آذر 1396 - 10:43

سخنگوی کاخ سفید می‎گوید تصمیم آمریکا برای توقف کمک نظامی به برخی گروه‎های سوری به منزله قطع کامل حمایت واشنگتن از آنها نخواهد بود.

العالم - آمریکا

به نقل از تی آر تی نوشت: «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید از آمادگی واشنگتن برای توقف کمک‌های نظامی به نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه خبر داد اما تاکید کرد این تصمیم لزوما به معنای قطع کامل حمایت‌های واشنگتن نخواهد بود.

وی در این باره مدعی شد: با درهم کوبیدن داعش، آمریکا در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند کمک نظامی به برخی گروه‌ها را متوقف کند اما این به معنای قطع کامل حمایت ما از آنها نخواهد بود.

گفتنی است وزارت دفاع آمریکا نیز دیروز دوشنبه بدون اشاره به توقف روند انتقال تسلیحات برای نیروهای کُرد سوریه اعلام کرد این وزارتخانه در حال بازنگری و تجدیدنظر در طرحهای تعدیل و اصلاحِ تسلیحات ارسالی برای این نیروهای تحت حمایت آمریکا است.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که هرگونه تصمیم در این حوزه بر پایه الزامات میدان نبرد اتخاذ می شود.

گفتنی است دولت ترکیه نیز روز جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در گفتگو با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای خود از صدور دستورالعمل‌هایی مبنی بر عدم تحویل سلاح به نیروهای کُرد سوریه سخن گفته است؛ نیروهایی که از دیدگاه آنکارا، تهدید محسوب می‌شوند.

دولت ترکیه روز دوشنبه از واشنگتن خواست تا به عهد خود وفا کند.

در همین راستا، «اریک پاهون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از بازنگری در طرحهای تعدیل و اصلاح حمایت نظامی آمریکا از متحدان کُرد خود در سوریه خبر داد و اعلام کرد که طرحهای مزبور تا حدی اِعمال خواهند شد که الزامات و نیازمندیهای نظامی برای شکست داعش و برقراری ثبات در منطقه امکان جلوگیری از بازگشت این گروه تروریستی [به منطقه] را فراهم کند. 

مهر

پربیننده ترین خبرها