رئیس‌جمهور عراق با «نیچروان» و «مسعود بارزانی» دیدار می‌کند

رئیس‌جمهور عراق با «نیچروان» و «مسعود بارزانی» دیدار می‌کند
سه شنبه 7 آذر 1396 - 16:37

رئیس‌جمهور عراق که چند روزی است برای رایزنی با رهبران کُرد به منطقه کردستان سفر کرده، امروز با نخست‌وزیر و فردا با رئیس حزب دموکراتیک کردستان گفت‌وگو می‌کند.

العالم _ عراق

یک منبع آگاه نزدیک به «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق، سه‌شنبه(امروز)، اعلام کرد که وی امروز با «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان دیدار خواهد کرد و فردا (چهارشنبه) با «مسعود بارزانی» رئیس سابق منطقه کردستان و رئیس حزب دموکراتیک درباره بحران جاری میان بغداد و اربیل رایزنی می‌کند.

این منبع در گفت‌وگو با «الغدپرس»، گفت: معصوم امروز در شهر اربیل، با هیأت دولت منطقه کردستان به ریاست نیچروان بارزانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر و برخی از مشاوران و وزرای دولتش نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

این منبع افزود: معصوم پیشنهاداتی برای هیأت دولت منطقه کردستان به منظور رفع بحران کنونی میان بغداد و اربیل دارد. دو مسئله اصلی مطرح در پیشنهادات رئیس‌جمهور عراق عبارت است از: مشارکت تمامی طرفهای کردی در هیأتی است که قرار است برای مذاکره عازم بغداد شوند و گفت‌وگو و مذاکره با بغداد منحصرا بر اساس قانون اساسی.

 بنا بر این گزارش، معصوم، فردا نیز با مسعود بارزانی درباره مشکلات جاری در منطقه کردستان و بحران کنونی میان بغداد و اربیل گفت‌وگو خواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها