وزارت کشور مصر از بازداشت یک گروهک تروریستی خبر داد

وزارت کشور مصر از بازداشت یک گروهک تروریستی خبر داد
سه شنبه 7 آذر 1396 - 18:11

وزارت کشور مصر از بازداشت اعضاي یک گروهک تروریستی  که در صدد حمله به مساجد، کلیساها و موسسات عمومی بودند،خبر داد.

العالم - مصر

این وزارت خانه در بیانیه ای مطبوعاتی گفت :تلاش کارآگاهان و نهادهای اطلاعاتی به شناسایی گروهی از این عناصر و کشف مخفی گاه های آنان منجر شد که برای پنهان شدن ، آموزش و ذخیره کردن وسائل لوجستیکی و سپس انتقال برای  گروه های تروریستی مستقر در شمال سینا از آن استفاده می کردند.

وزارت کشورمصر گفت :پس از دستور دادستانی عالی امنیتی مبنی بر انجام اقدام  امنیتی گسترده علیه  آنان، 6 نفر بازداشت شدند.

وزارت کشور مصر هم چنین از شناسایی دو پایگاه دردو شهر اسماعیلیه در دهم ماه رمضان خبر داد که از آنها برای انبار کردن دستگاه ها و لوازم آماده شده برای قاچاق به شمال سیناء  استفاده می شد.

دراین دو پایگاه؛ 238 دستگاه بیسیم ،227 شارژر، مقادیر زیادی لوازم یدکی دستگاه های بی سیم ضبط شد.

 این بیانیه افزود: به یکی از مزارع منطقه جلبانه در استان اسماعیلیه  که به پایگاهی برای این سازمان جهت پناه دادن ، آموزش و انجام عملیات های خصمانه استفاده می شد، حمله شد.

وزارت کشور مصر افزود:این افراد به هنگام محاصره منطقه مشرف بر مزرعه، به صورت گسترده ای به سوی نیروها شلیک کردند که آنها نیز در پاسخ ،مجبور به شلیک شدند.در این بین 11 نفر ازآنان کشته شده ، سه تفنگ خودکار، 1  تپانچه، یک کلت دست ساز،  10 دستگاه بی سیم و چندین کیسه حاوی باروت سیاه ، نیترات و کبریت زرد شناسایی شد.

وزارت کشور مصرافزود:  تلاش نیروهای امنیتی هم چنین به شناسایی شبکه ای از قاچاقچیان دست اندرکار در تهیه دستگاه های بی سیم و حمایت لوجستیک از گروه های تروریستی شمال سینا منجر شد.

که درتفتیش  71 دستگاه بی سیم مارک موتورلا ، 267شارژر ، مقادیر زیادی لوازم یدکی دستگاه های بی سیم،  16 کارتن لوازم یدکی موتور آماده برای قاچاق به سوی گروه های تروریستی شمال سینا ضبط شد.

217

پربیننده ترین خبرها