اذعان کارشناس آمریکایی به توطئه غرب علیه سوریه

اذعان کارشناس آمریکایی به توطئه غرب علیه سوریه
يکشنبه 3 ارديبهشت 1391 - 13:01

العالم،نيويورك - كارشناس مسائل راهبردي آمريكا تأکيد کرد، آمريکا و غرب نمي خواهند بحران سوريه به صورت مسالمت آميز و از راه هاي سياسي پايان يابد.

"سارا فلاندرز" روز یکشنبه در مصاحبه با شبكه العالم با اشاره به تلاش كشورهاي غربي، براي ناكام گذاشتن طرح عنان با وجود همكاري دولت سوريه، تصریح کرد: آمريكا نمي خواهد بحران سوريه با راه كارهاي سياسي مسالمت آميز به پايان برسد، زیرا غرب اهداف ويژه اي دارد که مسلتزم  تداوم وضعيت موجود در سوريه است.

فلاندرز درباره قطعنامه شورای امنیت برای اعزام ناظران به سوريه گفت: اگر اين قطعنامه نيز صادر نمي شد، آمريكا به تلاش خود براي تشديد درگيري سوريه ادامه مي داد.

فلاندرز خاطرنشان کرد: آمريكا و همپیمانانش تلاش مي كنند تا مانع از ایجاد راه حلي فراگير برای برقراري صلح در سوريه شوند، اما كشورهاي دیگری مانند روسيه و چين به دنبال آن هستند که از اقدامات آنها جلوگيري كنند.

وی افزود: برخي اقدامات سازمان ملل در راستاي  اعمال تحريم هاي بيشتر بر دولت سوريه،  توجيه دخالت نظامي كشورهاي غربي در اين كشور و هم چنين حمايت از گروههاي مسلح و شبه نظاميان موجود در سوريه بود.

این كارشناس آمريكایی تاكيد كرد: مخالفان سوریه در خارج از این کشور ازكشورهاي حامی خود سلاح دريافت مي كنند، و اين در حالي است كه سازمان ملل به وظيفه خود در اين راستا درست عمل نمي كند.

سارا فلاندرز افزود: دولت سوريه براي بازگشت مجدد ثبات و امنيت به کشور پيشنهادها و قطعنامه ها را  پذيرفته است؛ اما متاسفانه آمريكا، اتحاديه اروپا و كشورهاي استعمارگر مي خواهند راهكارهاي خود را به اين كشور تحميل كنند، و به خاطر نفت سوریه و ارتباط با ایران به این کشور حمله كنند، زيرا آنها نمي توانند ائتلاف موجود ميان ايران و سوريه را از بين ببرند.

وی با بيان اينكه غرب مي خواهد  تجربه ليبي را در سوريه تكرار كنند، از همه طرف ها درخواست کرد که براي مقابله با اين تلاش ها به دنبال راه حل باشند، زيرا اتحاديه اروپا و آمريكا به تحريم ها و فشارهاي اقتصادي تكيه دارند، و به دنبال ادامه بحران در سوريه هستند.

فلاندرز هشدار داد: غرب نمي خواهد طرح كوفي عنان به ثمر برسد، به همین دلیل گزارش هاي سخيف و دروغي در اختيار رسانه ها و افكار عمومي قرار مي دهد تا راه براي مداخله نظامي در سوريه باز شود.

 

04/21-21:04



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها