بی‌بی‌سی: انتقال سفارت آمریکا به قدس بعید است

بی‌بی‌سی: انتقال سفارت آمریکا به قدس بعید است
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 02:24

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی اعلام کرد، بعید است ترامپ بتواند سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند.

العالم - آمریکا

احمد لقمان خبرنگار این شبکه در واشنگتن گفتگو با این شبکه درباره اظهارات مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در خصوص انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی گفت: موضوع جدیدی در اظهارات پنس در خصوص زمان و چگونگی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس وجود ندارد. ترامپ در خلال مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که در روزها و هفته های نخست ورود خود به کاخ سفید این تصمیم را عملی خواهد کرد و امروز ورود وی به کاخ سفید به یک سال نزدیک می شود ولی وی نتوانست به وعده خود عمل کند.

خبرنگار بی بی سی افزود: همچنین ترامپ در زمان ورود به کاخ سفید وعده داده بود که طرح متفاوتی برای استقرار صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی ها دارد و با همه طرف ها برای اجرای این طرح گفتگو خواهد کرد. به نظر نمی رسد مواضع و اقدامات رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور به قدس با مواضع روسای جمهور سابق آمریکا تفاوت داشته باشد.

به گفته وی، تا کنون نشانه ای وجود ندارد که به این موضوع اشاره داشته باشد رئیس جمهور ترامپ اقدامی متفاوت در مقایسه با روسای جمهور سابق آمریکا خواهد داشت. اظهارات ترامپ و مایک پنس نشان می دهد همچنان راه طولانی برای عملی شدن این وعده وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها