آمريكا نيروهایش را در افغانستان افزايش می‌دهد

آمريكا نيروهایش را در افغانستان افزايش می‌دهد
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 06:48

یک فرماده ارشد آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرد برای مقابله با گروه طالبان در سال 2018 لازم است که تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان افزایش یابد.

العالم – آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ژنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای آمریکایی- ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در افغانستان تأکید کرد که بیش از 1000 نظامی آمریکایی سال آینده  در نبردهای خط مقدم شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد که این افزایش نیرو تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی را در معرض خطر قرار خواهد داد به همین علت طیفی از امکانات هوایی و نظارتی برای حمایت از آنها به کار گرفته خواهد شد.

به نظر می رسد این اظهارات در چارچوب راهبرد جدید رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای افغانستان است. این برنامه که در ماه اوت گذشته ارائه شد افزایش بمباران های هوایی را در پی داشته است و در همین مدت 3000 نیروی کمکی آمریکایی به افغانستان اعزام شده اند.

این ژنرال آمریکایی نیز به تقلید از پیشینیان خود وضعیت را در افغانستان خوش بینانه توصیف کرد در حالیکه جنگ در این کشور از 16 سال پیش همچنان ادامه دارد. او پیش بینی کرد تا دو سال دیگر نیروهای افغان 80 درصد جمعیت کشور را تحت کنترل دولت دربیاورند. در حال حاضر 64 درصد مردم افغانستان در چنین وضعیتی به سر می برند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها