جان نیکلسون: سران سیاسی طالبان در پاکستان مستقر هستند

جان نیکلسون: سران سیاسی طالبان در پاکستان مستقر هستند
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 10:17

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که سران سیاسی طالبان در پاکستان و سران نظامی این گروه در افغانستان مستقر هستند.

العالم- آسیا 

به نقل از اکسپرس نیوز، ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، طی  کنفرانس ویدئویی از کابل به مقامات پنتاگون اعلام کرد که تروریست ها از آن سوی خط مرزی «دیورند» وارد افغانستان می شوند و برخی از آنها پس از ورود به این کشور با گروه داعش هم پیمان می شوند.

نیکلسون افزود: پاکستان برای از بین‌بردن پایگاه های طالبان در داخل خاک خود اقدام موثری انجام نداده است.

وی اعلام کرده که هنوز هم رهبران سیاسی طالبان در پاکستان مستقرند و سران نظامی این گروه در افغانستان فعالیت دارند.

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو اعلام کرد که سران گروه طالبان بر سر درآمد قاچاق مواد مخدر باهم اختلاف دارند و این مسئله تا سطح رهبری این گروه در «شورای کویته» نیز گسترش یافته و باعث ایجاد اختلافات میان آنها شده‌ است.

نیکلسون افزود که برخی از فرماندهان طالبان که درآمد حاصل از تولید و قاچاق مواد مخدر را در افغانستان دریافت می کنند، حاضر به تحویل آن به رهبری این گروه در شورای کویته نیستند و این مورد نیز اختلافات را در سطح رهبری طالبان افزایش داده است.

وی اعلام کرد که مطابق با استراتژی جدید آمریکا در افغانستان ماموریت حمایت قاطع برای اولین بار اجازه یافته است تا با منابع مالی طالبان وارد جنگ شود.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که تولید و قاچاق مواد مخدر یکی از منابع اصلی تامین و حمایت گروه های تروریستی ار جمله طالبان در افغانستان عنوان می‌شود و به تازگی عملیات‌ های گسترده ای توسط نیروهای خارجی و نیروهای امنیتی افغانستان برای نابودی مراکز تولید مواد مخد در این کشور آغاز شده است.

مهر 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها